Vrsi se razvijaju kao uspješna turistička destinacija

Turistička sezona je na samom kraju te je pravo vrijeme za rezime iste te prikaz brojki i postignuća. Šuškalo se da je u Vrsima ove godine veći broj gostiju što smo odlučili provjeriti kod direktorice turističke zajednice Općine Vrsi, Rafaele Maraš.

Na početku idemo odmah “u sridu” – kakvi su rezultati ovogodišnje turističke sezone? Koji su gosti najbrojniji?

– U razdoblju od 01.01. do 31.08. 2019. prema sustavu eVisitor ukupno je ostvareno 2% više dolazaka, te 8% više noćenja. Prosječan boravak gostiju u Vrsima je 8 dana, a najbrojniji gosti su Nijemci dok ih u stopu prate naši sunarodnjaci većinom iz kontinentalne Hrvatske.

Očekivanja današnjih gostiju bitno su se promijenila u zadnje vrijeme, što današnje goste zadovoljava?

– Današnji gosti traže i očekuju prvenstveno doživljaj, zatim autentičnost, interakciju sa – lokalnim stanovništvom, nove proizvode i usluge koji će ga privući, ali i zadržati u destinaciji.
Gostima je bitan aktivan, sadržajan i zdrav način provođenja odmora.

Smatrate li da je razvoju turizma doprinio zabavni program ili komercijalna ponuda ugostitelja i sl. ?

– Smatram da jedno ne isključuje drugo; turizam je fenomen koji se razvija sinergijom svih njegovih sudionika. I javni i privatni sektor je odgovoran ili zaslužan za razvoj turizma pojedine destinacije; od lokalne samouprave, turističke zajednice, komunalnih služba preko ugostitelja i privatnih iznajmljivača. Svi skupa smo karike u turističkom lancu i podizanje kvalitete ili uvođenje novih sadržaja u bilo kojem segmentu će se zasigurno pozitivno odraziti na turistički razvoj.

Kakav je kontakt sa stranim tržištima?

– Kontakt sa stranim tržištem ostvarujemo kroz internetsko oglašavanje putem Google AdWords kampanja, Facebook kampanja, reklamiranje na web portalima i web stranicama, te kroz udruženo oglašavanje sa susjednim turističkim zajednicama. Predstavili smo se i na međunarodnom sajmu turizma što planiramo nastaviti i u budućnosti.

Obiteljski turizam

U kojem smjeru se trenutno razvija vrški turizam?

– Vrsi su trenutno destinacija obiteljskog turizma. Gledajući kroz faze koje prolazi svaka destinacija rekla bih da smo mi na svojevrsnom prijelazu iz faze angažiranja u razvojnu fazu jer smo ipak još uvijek jedna ”mlada” destinacija koja je svoj razvoj započela dobivanjem samostalne lokalne samouprave. Potreban nam je paralelan rad na obogaćivanju turističke ponude i intenzivan angažman u području promocije. U ovom trenutku svakako trebamo pristupiti izradi strategije razvoja turizma općine Vrsi, s jasnim smjernicama i naputcima za budući razvoj.

Smatrate li da je trenutni omjer apartmanske ponude i potražnje proporcionalan u Vrsima?

Broj smještajnih kapaciteta u Vrsima iz godine u godinu raste, gdje bilježimo i porast kvalitete istoga. Ulaganje u kvalitetu smještaja je jedini način kako ostati konkurentan i zadovoljiti današnjeg gosta, što naravno treba pratiti i pametno gospodarenje prostorom kao i kvaliteta infrastrukture. U Vrsima imamo sve više svijetlih primjera privatnog smještaja gdje sezona započinje u svibnju, a završava početkom listopada, i to je ono čemu trebamo svi skupa težiti i doprinositi tome svatko u svome segmentu turističke ponude.

Turistička pristojba 350 kuna?

Od ove godine visinu turističke pristojbe predlaže Turistička zajednica, koji ste vi iznos predložili?

– Odluku o visini turističke pristojbe donosi županijska skupština uz mišljenje lokalnih turističkih zajednica. U svim kategorijama predložili smo najniži iznos koji je propisan Pravilnikom, te se nadamo da će županijska skupština i donijeti takvu odluku.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...