Stigli rezultati; Prema znanju učenika nalazimo se na 29. mjestu, najlošija nam je matematička pismenost

Objavljeni su rezultati ispitivanja PISA, OECD-ova testiranja znanja i vještina učenika, prema kojima je Hrvatska u čitanju smještena na 29. mjesto, iza Slovenije (21) a ispred Srbije (45), Crne Gore (52), Bosne i Hercegovine (62) te Kosova (75). Za razliku od rezultata posljednjeg ispitivanja, koji su objavljeni 2016., Kina je svrgnula Singapur te zauzela prvo mjesto.

Pozitivno je što je čitalačka pismenost nešto bolja nego 2015. godine, kada je Hrvatska bila na 31. mjestu. Od šest stupnjeva čitalačke pismenosti Hrvatska se našla na drugom stupnju, s tim da nam je malo nedostajalo do trećeg stupnja. Djevojčice su postigle značajno viši rezultat od dječaka (razlika iznosi 33 boda). Učenici gimnazijskih programa u prosjeku su ostvarili najbolje rezultate u čitalačkoj pismenosti od učenika svih ostalih obrazovnih programa.

Prema matematičkoj pismenosti, Hrvatska je završila na 40. mjestu, što je za jedno mjesto bolje nego 2015., te na 46. mjestu prema prirodoslovnoj pismenosti, što je za deset mjesta lošiji rezultat nego 2015. U te dvije kategorije također smo na drugom stupnju, ali udaljeniji od trećeg stupnja. Na skali matematičke pismenosti, osnovnu razinu nije dosegao svaki treći hrvatski učenik, a s obzirom na spol, dječaci su u Hrvatskoj postigli viši rezultat od djevojčica. Učenici gimnazijskih programa u prosjeku su ostvarili najbolje rezultate u matematičkoj pismenosti od učenika svih ostalih obrazovnih programa.

Prema prirodoslovnoj pismenosti, bilježimo negativan trend, istaknula je ministrica obrazovanja Blaženka Divjak danas na početku predstavljanja najnovijih rezultata PISA istraživanja. “Dakle, definitivno ima opravdanja da smo stavili veći naglasak na STEM”, rekla je ministrica, javlja 24sata.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...