nadzor prometa

U Zadar i Zadarsku županiju uskoro stižu kamere koje će snimati registracije i prolaske kroz crveno

Ilustrativna fotografija
Tamni način

Nakon već postavljenih policijskih kamera i najave uvođenja kamera za nadzor brzine na autocestama, sljedeće godine i na 40 lokacija na državnim cestama Hrvatske ceste postavit će kamere za nadzor prometa. I to na po dvije lokacije u svakoj županiji. HC će te kamere postaviti u sklopu uspostave Središnjeg centra za nadzor i upravljanje prometom na državnim cestama i Nacionalne pristupne točke (NPT), a do 2025. namjeravaju postaviti kamere na 300-tinjak lokacija diljem Hrvatske, među kojima su Zadar i Biograd na moru.

U Cestama objašnjavaju da će se, ovisno o vrsti kamera koje će se postaviti, osim klasičnog videonadzora moći očitavati i registarske oznake, prepoznavati incidentne situacije na cesti poput rasutog tereta, prometne nesreće te detektirati i prolazak vozila kroz crveno svjetlo, brzina kretanja vozila… Svi podaci prikupljeni s tih kamera bit će, navode u HC-u, dostupni i policiji. Na manjem broju lokacija postavit će se samo po jedna kamera, dok će na većini biti dvije, tri ili četiri kamere. U HC-u objašnjavaju da je svrha sustava videonadzora koji se koriste u cestovnom prometu prikupljanje podataka o cestama, cestovnom prometu i vremenskim prilikama, s ciljem optimalnog upravljanja prometom i povećanja sigurnosti. S prometnica će se prenositi i slike da bi se vozače informiralo o trenutačnim uvjetima na cestama, piše Večernji.hr.

Snimka se čuva bar 48 sati

A s obzirom na ograničenost komunikacijske infrastrukture smještene uz državne ceste, podaci sa svih kamera i drugih uređaja na lokacijama prenosit će se putem mobilne mreže. U Cestama kažu da će kvaliteta slike biti vrlo visoka, a kapacitet snimanja ovisit će o broju kamera i kvaliteti pohranjenih podataka. Snimljeni materijali skladištit će se minimalno 48 sati. Preduvjeti za integraciju sustava videonadzora na državnim cestama, napominju u HC-u, stvorit će se u uspostavom Središnjeg centra. Realizacija prve faze tog projekta očekuje se sljedeće godine, kad se postavljaju i kamere na 40 lokacija. U Središnji centar i NPT slijevat će se sve informacije s hrvatskih cesta i autocesta.

HC je sagradio zgradu tog Centra u Karlovcu, koja se upravo oprema. Testna faza rada očekuje se u listopadu sljedeće godine. U HC-u objašnjavaju da se Hrvatska ulaskom u EU obvezala na uvođenje inteligentnih transportnih sustava (ITS), a dio toga je Središnji centar i NPT. U Centru će se objedinjavati prometni podaci iz postojećih regionalnih centara za upravljanje i nadzor prometa na državnim cestama te integrirati već uspostavljeni ITS podsustavi na državnim cestama, kao što su sustav brojenja prometa i meteosustav. HC je dosad na mreži državnih i županijskih cesta instalirao gotovo 550 automatskih brojila prometa te oko 90 meteopostaja, a uspostavom Centra omogućit će se nadzor prometa iz jedne jedinstvene aplikacije 24 sata dnevno, 365 dana u godini. U Centru će se prikupljati i podaci o stanju i prohodnosti cesta pa će se kvalitetnije i pravodobnije koordinirati i upravljati prometom kad je riječ o izvanrednim situacijama: prometnim nesrećama, odronima, preprekama na cesti, jakom vjetru, zimskim uvjetima i slično.

Nacionalna pristupna točka (NPT) je, objašnjavaju u HC-u, digitalno sučelje u kojem će se objediniti svi podaci o prometu HC-a i upravitelja autocestama u Hrvatskoj – Hrvatskih autocesta, Autoceste Rijeka Zagreb, Bina Istre i Autoceste Zagreb – Macelj. Ti podaci bit će dostupni bez naknade korisnicima, primjerice HAK-u, koji ih potom mogu distribuirati krajnjim korisnicima prometnog sustava. Uspostavom NPT-a RH, napominju u HC-u, postat će dio integriranog ITS-a na europskim cestovnim pravcima u okruženju. Podaci će se prikupljati i razmjenjivati u realnom vremenu.

Daljnji razvoj NPT-a omogućit će pružanje informacija i iz ostalih grana prometa i njihovo povezivanje u cjelinu pa tako u HC-u kažu da u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti izrađuju Studiju za pružanje multimodalnih informacija u prometu koja se financira iz EU fondova. Te informacije omogućit će putnicima planiranje putovanja od točke A do točke B, uspoređujući različite mogućnosti putovanja različitim vrstama prijevoza. Multimodalne informacije u prometu uključivat će kombinaciju dva ili više načina prijevoza koje korisnik/putnik može koristiti – zračni, željeznički, prijevoz vodenim putem, autobusni, javni prijevoz, vožnja biciklom i hodanje.

Personalizirane informacije – Takve usluge korisniku omogućuju dobivanje personaliziranih rezultata usmjeravanja prema specifičnim kriterijima ili potrebama putovanja, kao što su: najbrža ruta, najjeftinija ruta, najmanji broj veza, ekološki najprihvatljivija ruta, najpristupačnija ruta za osobe sa smanjenom mobilnošću – kažu u HC-u. Ukupna vrijednost uspostave Središnjeg centra i NPT-a iznosi oko 6,5 milijuna kuna od čega će se 85 posto sredstava sufinancirati sredstvima EU, piše večernji.hr.

 

 

Ostavi komentar koristeći Facebook



 

Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar