Korisni savjeti

Donosimo 5 važnih savjeta ako ćete zbog koronavirusa morati raditi od kuće

Ilustrativna fotografija
Tamni način

KAKO se povećava popis kompanija koje svoje zaposlenike obavezuju raditi od kuće da bi se spriječilo širenje koronavirusa, možda ćete se zapitati kako ostati razumni ako vam se ovo dogodi. Panika zbog koronavirusa već je sama po sebi dovoljno stresna, a posljednja stvar o kojoj želite brinuti je kako uspostaviti internet poziv sa svojim šefom – i može li se vaš Wi-Fi nositi s time.

Ali na žalost, epidemija koronavirusa ne pokazuje znakove usporavanja, te biste se uskoro mogli naći u ovoj situaciji. Rad od kuće zvuči sjajno, ali ponekad je teže tako raditi. Zamislite situacije u kojoj vas članovi obitelji ili kućni prijatelji svakih 10 sekundi ometaju ili prekidaju. No, rad od kuće ima svoje prednosti – možete raditi u trenirci ako želite, nema putovanja na posao i ponekad možete biti koncentriraniji i efikasniji.

C Net je objavio pet važnih savjeta za one koji žele ili moraju raditi od kuće, a istovremeno je važno da ostanu zdravi i produktivni.

Izbjegavajte rad iz kreveta

Nije uvijek lako slijediti ovo pravilo. Zvuči primamljivo, čim otvorite oči, uzeti kavu i odmah početi pisati svoj članak. Ali ako započnete posao u krevetu, vjerojatno ćete zaspati ili će vam biti teško razbuditi se. Umjesto toga, ustanite i prvo pospremite krevet, kao i bilo kojeg drugog dana. Izbjegavajte nagon za radom u svojoj spavaćoj sobi, osim ako to nije jedina prostorija u kojoj imate privatnost i mir.

Ako morate raditi iz kreveta, učinite sve kako biste si stvorili osjećaj “odlaska na posao”. To znači da se prije posla presvučete, umijete, popijete kavu – što god vas razbuđuje, to prvo učinite. Kada počnete s poslom, sjednite i izbjegavajte rad u svom krevetu ako ste iscrpljeni.

Dobra ideja je svoju spavaću sobu tretirati kao “sveti” prostor – gdje samo spavate ili se opuštate. Jednom kada i ona postane vaš ured, teško ćete izbjeći česta razmišljanja o poslu. Pokušajte radni prostor napraviti od neke druge prostorije, čak i ako je to kuhinja ili blagovaonica. Ako imate veliki stan, možda biste mogli raditi iz rezervne spavaće sobe ili kućnog ureda.

Izbjegavajte raditi tamo gdje vam se odvlači pažnja

Jedan od ključeva uspješnog rada od kuće je pretvaranje da ste u uredu. Biste li prostirali rublje, gledali TV ili prali suđe da ste putovali na posao? Ne, naravno. Zato nemojte raditi negdje gdje ćete pasti u iskušenje raditi još nešto – to znači da ne radite s uključenim televizorom, a ako vas prljavo suđe doziva, ignorirajte ga! Odredite svoje prioritete prije nego što započnete posao i uštedite vrijeme tako što ćete druge aktivnosti ostaviti za kasnije.

Postavite granice s drugim ljudima kod kuće

Rad od kuće s cimerima, prijateljima ili obitelji može biti pravi izazov. Ako netko dođe i vidi vas za kompjuterom, možda neće registrirati da zapravo radite. To je točno, pogotovo ako ta osoba nikad ranije nije radila od kuće – pretpostavit će da možete raditi sve što želite.

Važno je svojim ukućanima postaviti granice koje se ne smiju prelaziti. Recite svima koji su prisutni da ćete raditi tijekom određenih sati i da vas ne uznemiravaju ako nije hitno. Stavite neki znak na vrata, ako je nužno. Bit ćete mnogo produktivniji ako spriječite sve što bi vam moglo odvraćati pažnju.

Radite pauze

I ne, pretraga Instagrama ne smatra se pauzom. Trebali biste raditi pauzu svakih 75 do 90 minuta, i to u trajanju od oko 15 minuta. U idealnom slučaju, tijekom pauze ne biste trebali dolaziti u dodir s mobitelom ili bilo kojim ekranom i ona bi trebala podrazumijevati i boravak na svježem zraku. Šetajte, igrajte se s kućnim ljubimcem ili razgovarajte s prijateljem. Otkrit ćete da ste puno produktivniji ako se tijekom dana povremeno udaljite od kompjutera i radnog stola.

Izbjegavajte potpunu društvenu izolaciju

Rad od kuće može biti produktivniji kada ste sami, ali rad u samoći cijeli dan ima i svoje loše strane. Jedan od najvećih problema kod rada od kuće je nedostatak socijalizacije.

Koliko god rad u nekom uredu punom ljudi može biti problematičan zbog čestog ometanja ili buke, imati suradnike s kojima uživate dok radite je nešto posebno. Zato, pronađite vremena da se povežete s drugim ljudima, ako je moguće i tijekom, a pogotovo poslije isteka radnog vremena, piše Index.

Ostavi komentar koristeći Facebook