gradsko vijeće

Grad usvojio paket pomoći gospodarstvenicima: “Slijedi borba za očuvanje svakog radnog mjesta”

Ilustrativna fotografija
Tamni način

Na današnjoj izvanrednoj sjednici Gradskog vijeća, po prvi put održanoj elektronskim putem zbog situacije uzrokovane pandemijom Covid-19, prihvaćene su mjere za pomoć zadarskom gospodarstvu.

– Prve mjere odnose se na oslobođenje plaćanja zakupa poslovnih prostora u vlasništvu Grada Zadra i zakupa javnih površina za vrijeme trajanja zabrane obavljanja djelatnosti izdane od Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske i Stožera civilne zaštite zadarske županije. Gradu Zadru se ovom mjerom smanjuje prihod za 8 – 9 milijuna kuna kroz 3 mjeseca, objasnio je na početku sjednice gradonačelnik Dukić i ujedno apelirao na privatne zakupodavce da se prilagodbe aktualnom trenutku i sukladno mogućnostima oslobode zakupa svoje zakupoprimce.

– Cilj ovih mjera je pomoć gospodarstvu u prevladavanju krize i očuvanju radnih mjesta. Trenutno radimo na pripremi daljnjih mjera za pomoć gospodarstvu koja bi se primijenila na gospodarstvenike pogođene krizom i na ranjive skupine, tako da uskoro možemo očekivati još jednu sjednicu Gradskog vijeća, najavio je gradonačelnik.

Dukić je upozorio da je pred nama prvenstveno zdravstvena borba, a usporedno sa tom borbom i ekonomska borba za očuvanjem svakog radnog mjesta, te je nužno nizom mjera pomoći gospodarstvu i ranjivim skupinama.

– Zbog svega navedenog u sljedećem razdoblju očekuju nas značajne promjene u proračunu, kako na prihodovnoj strani, očekujući otežani priljev, tako i na rashodovnoj strani, gdje se moramo prilagoditi trenutku u kojem se nalazimo. Iz tog razloga planiramo proračunske intervencije koje će uključivati smanjenje plaća gradskoj upravi, ustanovama i trgovačkim društvima u većinskom vlasništvu 3 + 3 mjeseca. Uz vijećničku suglasnost, predložit ćemo ukidanje vijećničkih naknada, zatim ukidanje plaćanja naknada za članstvo u upravnim vijećima javnih ustanova, ukidanje plaćanja naknada za članstvo u nadzornim odborima trgovačkih društava u većinskom vlasništvu Grada Zadra, obustavu financiranja programa rada udruga na tri mjeseca, smanjenje troškova javne rasvjete, odgodu novog načina naplate odvoza otpada na 3 + 3 mjeseca te za vrijeme pandemije minimaliziranje svih troškova osim neophodnih, nabrojio je gradonačelnik Dukić.

Grad Zadar prati mjere koje provodi Vlada i koje se stalno proširuju te će ih sukladno mogućnostima nadopuniti.

– Idemo s onim što mi možemo i to prije svega kroz potpore poduzetnicima koji zadržavaju radnike i naknade onima koji su ostali bez posla i nastavak oslobađanja od usluga koje se u ovom trenutku ne koriste. Ide nam teško vrijeme, ali i grad i država su preživjeli i teže od ovog. Ponašali smo se financijski odgovorno prethodnih godina, vratili kredite i dugove i pomoći ćemo građanima koliko god je u našoj mogućnosti. Nadajmo se da će sve skupa završiti brzo, istaknuo je gradonačelnik i dodao da će amandmani ( inicijative) koji su pristigli na gradsko vijeće biti predmet sljedeće sjednice.

– Sljedeća sjednica održat će se u najskorijem roku i na njoj ćemo iznijeti prijedlog rebalansa i širih mjera. Mjere i njihovu financijsku težinu ćete imati uskoro kao i poziv na novu sjednicu vijeća, kazao je gradonačelnik vijećnicima.

Izvješće o dosadašnjim aktivnostima gradskog Stožera civilne zaštite

Također, ovu sjednicu gradonačelnik je iskoristio  kako bi izvijestio vijećnike o radu gradskog Stožera civilne zaštite:

– S prvim pojavama zaraze virusom Covid 19 naša gradska uprava uspostavila je dnevne konzultacije svih upravnih odjela, komunalnih tvrtki i ustanova. S prethodnim pripremama organizirano smo dočekali i prve mjere nacionalnog i županijskog stožera. Naravno, prve aktivnosti bile su vezane za uspostavu skrbi najugroženijim skupinama – starijim osobama i osobama narušenog zdravlja. Vidimo i danas kako je sustav Crvenog križa u Zadru kroz otvaranje telefonske linije za pomoć funkcionalan i efikasan u provedbi mjera dostave lijekova i nužnih životnih potrepština. Pohvala Crvenom križu i na provedbi, ali isto tako i obučenosti njihovih djelatnika i gerontodomaćica.

Organizirana je nastava od kuće za zadarske učenike, ostali su angažirani i asistenti u nastavi koji u dogovoru s roditeljima djece, mogu nastaviti svoj obveze. Isto tako, organizirana su dežurstva u svim vrtićima na području Grada.

Uspostavljena je karantena za vozače teretnih vozila kao i karantena za građane u izolaciji te karantene za medicinsko osoblje. Uspostavljene su i organizirane  za 24 satni rad  dvije karantene za vozače kamiona, 1 karantena za građane u izolaciji te 1 karantena za medicinsko osoblje.

Aktivirana je postrojba civilne zaštite za opću namjenu grada Zadra podijeljena u 3 operativne skupine, a ukupno je u ovom trenutku čini 30 pripadnika. Prva operativna skupina trenutno sudjeluje kao ispomoć u radu gore navedenih karantena.

U dogovoru s upravama hotelskih kuća riješena su mnogobrojna pitanja u vezi funkcioniranja karantena kao što je obuka ljudi te reguliranje usluga prehrane u sobama, dezinfekcije i čišćenja. Rješavanje pitanja gore navedenih karantena od bitne je važnosti u smislu preventivnog protuepidemijskog djelovanja.

Kako bi omogućili dobrovoljnim davaocima krvi svoj humanitarni rad bez odlazaka u bolnicu, darivanje krvi organizirano je u prostorijama HNK Zadar.

U suradnji s Domom Zdravlja Zadar provedene su aktivnosti na uspostavi posebne ambulante na Ravnicama.

Žurno je zatvoreno preko stotinu sportskih i dječjih igrališta na području grada Zadra.

Prihvaćen je i zahtjev upućen Agenciji za obalni linijski pomorski promet o dopuni Odluke o zabrani prometovanja brzobrodskih linija prema otocima kako stanovnici Silbe, Oliba i Premude ne bi ostali odsječeni od Zadra. Za potrebe zadarskih otočana u žurnoj nabavci nužnih lijekova i hrane na raspolaganju je gradski brod.

Žurno i vrlo kvalitetno riješena je problematika izdavanja propusnica na način da je formiran i obučen tim ljudi u gradskoj upravi koji radi na rješavanju tih isprava. U tjedan dana pristiglo je preko tisuću zahtjeva, odobreni su samo oni opravdani.

Komunalne službe provode sve dodijeljene obveze i stoje na usluzi stožerima i nositeljima provedbe svih odluka.

Ostavi komentar koristeći Facebook