Marco Polo sutra iz Zadra kreće prema Italiji; Poslije iskrcaja izolirat će se brod i zabranit izlazak posade

Ponovno kreće trajektna linija Zadar-Ancona koja je bila obustavljena zbog epidemije. Od nedjelje će ova linija, koja će ploviti dva puta na tjedan, biti namijenjena isključivo teretnom prometu. Cilj je olakšati gospodarstvenicima izvoz u Italiju. Kome će linija biti korisina i kako se Jadrolinija pripremila za putovanje pod posebnim mjerama?

Uz posebne mjere opreza trajekt Marko Polo u nedjelju će zaploviti prema Italiji. S kartama kupljenim preko interneta, ukrcavat će se samo teretna vozila, a vozači s posadom broda neće biti u kontaktu.

”Što se tiče samih vozača oni će se kretati izoliranim koridorima do svojih kabina, a prilikom iskrcaja istima će se vratiti do svojih vozila”, rekao je Jurica Jordan za RTL, zapovjednik trajekta Marko Polo.

Uz posebne koridore za vozače do kabina, obavezno će biti mjerenje temperature, a na brodu je zabranjeno posluživanje hrane i pića.

”Poslije iskrcaja izolirat će se cijeli brod i zabranit će se izlazak posade van broda. Što se tiče dolaska u Zadar u kontaktu smo s Civilnom zaštitom”, dodaje Jordan.

Morski koridor kojim će se prevoziti teret dva puta tjedno, trebao bi gospodarstvenicima olakšati izvoz. Svježa riba u Italiju će stizati brže, a tvrtki koja je izvozi, to je čak 40 posto tržišta.

”U našoj industriji je izuzetno važna svježina riba, a na taj način možemo u jedan dan dostaviti ribu do Rimaci, juga Italiji, a po tome se prepoznati na talijasknom tržištu koja je naše najveće izvozno tržište. I za nas je to izrazito važno”, izjavio je Goran Markulin, direktor Cromarisa.

Inače putnička linija sada je postala teretna, a uspostavljena je zbog zatvorenih granica i otežanog izvoza.

”Ta linija je predviđena zbog ovog izvanrednog stanja uzrokovanog koronavirusom i očekujemo u tri mjeseca da ćemo tu liniju etablirati na dulje razdoblje,  ali to ćemo vidjeti kako se bude razvijalo”, kazao je David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije.

Trajekt Marko Polo isplovio je jučer iz Splita za Zadar, odakle će u nedjelju za Anconu. Posada je već spremna isploviti na nikad neobičnije putovanje uz stroge mjere socijalnog distanciranja. .

”Htio bih napomenuti da ova linija Ancona-Zadar ima svoju povijest. Prva linija je uspostavljena početkom 60-ih godina od strane talijanske kompanije koja je sa svoja dva broda uspostavila cjelogodišnju liniju Zadar-Ancona. Ljeti je bila svakodnevna, a čak smo i dva put dnevno imali tu liniju. Jadrolinija se uključuje 1965., sa svojim trajektima Ilirija i Slavija. Zadar je imao cjelogodišnju liniju sve do izbijanja Domovinskog rata”, objasnio je Robert Škifić, ravnatelj lučke uprave Zadar

Zadar je na najbližoj liniji prema Italiji, stoga je dobio naziv Jadranski most koji spajao dvije najbliže točke na Jadranu između talijanske i hrvatske obale.

”Imamo puno povjerenje u Nacionalni stožer civilne zaštite, naš županijski stožer, isto tako u graničnu policiju i sanitarnu inspekciju koji rade svoj posao na zadovoljstvo svih nas. Ono što je prednost Zadra je da imamo novi suvremeni terminal ogromnog kapaciteta i, što je najvažnije, direktan priključak na autoput”, dodaje Škifić.

Kamioni koji izlaze sa trajekta u najkraćem roku stižu na svoje ciljne destinacije. Zbog potencijala zadraske luke, kaže Škifić, već su uspostavljeni kontakti s grčkim i turskim lukama.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...