Za pola kilograma svježih datulja ne trebate potrošiti više od 20 kuna

Upoznajte meke i pjenaste “slatkiše” koji čuvaju srce i služe kao zdrava zamjena za šećer

Pixabay/ZARAPIX
Tamni način

Ako još niste kušali svježe datulje, lako biste se mogli oduševiti, čak i ako niste obožavatelj sušenih. Meke i pjenaste, tope se u ustima i dovoljno su slatke da mogu poslužiti umjesto čokolade ako tražite zdravu zamjenu za slatkiše. Od onih koje se mogu kupiti u hrvatskim trgovinama zdrave hrane iranske su se pokazale najmekšima, a one iz Saudijske Arabije nešto su čvršće. Kvaliteta ovisi o proizvođaču pa ih isprobajte dok ne pronađete omiljene, no za pola kilograma ne trebate potrošiti više od 20 kuna.

Datulje potječu iz Mezopotamije, a danas rastu na suhim područjima Afrike i Azije, od Irana do Magreba te u Kefaloniji. Ti slatki plodovi palmi prodaju se uglavnom sušeni, ali i svježi, u manjim količinama.

Razloga da svaki dan pojedemo tri-četiri datulje je pregršt, ali glavni je taj da zadovoljimo želju za slatkišima uz zdravu namirnicu bez štetnih aditiva. Mogu se jesti same, puniti smjesom od marcipana i preliti čokoladom ili nasjeckati i dodati u zobenu kašu.

Pasta od datulja jedan je od omiljenih dodataka domaćim kolačima, palačinkama, keksima, ali i napicima poput kave ili čaja. U receptima pasta od datulja služi i kao zamjena za med, javorov ili agavin sirup. Od davnih dana datulje su se koristile kao prirodni zaslađivač zbog okusa i teksture koji podsjećaju na med.

Da biste napravili zdravu zamjenu za šećer, dovoljno je otkoštiti datulje pa ih natopiti vrućom vodom ili čajem, ubaciti u blender i dodati vode u kojoj su stajale koliko je potrebno da dobijete pastu ili namaz. Neki kuhari znaju ubaciti i cimet, vaniliju ili koricu citrusa. Domaći namaz od datulja u hladnjaku može trajati tjedan do dva, ili do tri mjeseca u zamrzivaču.

Imajte na umu da tri datulje imaju oko 90 kalorija pa ih ne treba jesti poput čipsa. No tri datulje bit će dovoljne da se opskrbite vitaminima, mineralima i vlaknima. Lako se probavljaju i smanjuju osjećaj gladi, poboljšavaju probavu te čuvaju srce i krvne žile. Dobar su izvor željeza i magnezija, pomažu protiv upala u organizmu te štite mrežnicu oka, piše Pun kufer.

Ostavi komentar koristeći Facebook