Ipak u učionicama?

Učenici se vjerojatno u rujnu vraćaju u škole, znamo neke nove detalje

Ilustrativna fotografija
Tamni način

Od 7. rujna počinje nova školska godina, a učenici će, po svemu sudeći, nastavu pohađati u učionicama.

U iznimnim situacijama u suradnji s CARNET-om nastojat će se osigurati online nastava, u pravilu prema unaprijed određenom rasporedu za učioničku nastavu, za sve učenike koji zbog epidemioloških razloga neće moći sudjelovati na nastavi u učionicama, kažu iz Ministarstva obrazovanja, a prenosi Novi list.

Novi ministar Radovan Fuchs od prvog je dana davao do znanja da se zalaže za povratak djece u školske klube bez obzira što je trenutna epidemiološka situacija nepovoljnija nego ona na proljeće.

“Kako je za očekivati da će većina učenika sudjelovati na nastavi u učionicama te da će se za iznimne slučajeve osigurati alternativna online nastava, procjenjujemo da neće biti potrebe za Školom na Trećem koja se odvijala u zaista izvanrednim okolnostima lockdowna”, naglasili su u ministarstvu.

Još nisu poznate mjere

S detaljima epidemioloških mjera koje će se u školama morati poštovati iz ministarstva još ne izlaze, međutim iskustvo povratka nižih razreda osnovnih škola na nastavu daje naslutiti stroga higijenska pravila te poštovanje fizičke distance, a upravo bi ta distanca mogla biti problem.

Iako škole još nisu dobile nikakav službeni dopis o povratku svih učenika na nastavu, ravnatelj najbrojnije riječke škole, OŠ Srdoči, Ivan Vukić, kao jednu od mogućnosti vidi prelazak rada škole s jednosmjenskog na dvosmjenski rad.

“Svaka škola je specifična. Mi smo imali tu sreću da imamo puno prostora i mogli smo organizirati nastavu nižih razreda tako da je svaki uzrast boravio na svom katu. Takav socijalni razmak u jednoj smjeni s gotovo 800 učenika ne možemo postići od jeseni. Kao jedna od mogućnosti nameće se dvosmjenski rad, ali to treba usuglasiti s Vijećem roditelja, Školskim odborom, osnivačem i ministarstvom. Na svoju ruku ništa ne možemo poduzimati. Trenutačno to vidim kao jedini način smanjenja gužve u školama. Međutim, mi si na sreću možemo to priuštiti, a ostaje pitanje što će one škole koje već rade u dvije smjene i koje su prenapučene. Male škole, s 200 do 300 učenika, elegantno mogu riješiti problem organizacije nastave za sve učenike uz distancu, a kod škola s puno većim brojem učenika, to će biti puno teže”, kaže Vukić.

Svaka je škola različita pa je sasvim jasno da za svaku školu neće vrijediti jednaka pravila niti će moći biti moguć jednak pristup.

Dogovori s roditeljima

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs održao je u utorak u Ministarstvu sastanak s predstavnicima nastavničkih Facebook grupa koji su mu prenijeli pitanja i probleme s kojima se učitelji susreću u svakidašnjem radu, izvijestio je Forum školska zbornica.

Aktualno pitanje, koje su ministru prenijeli Tamara Šoić iz grupe 45 minuta i Josip Matković iz grupe Školska zbornica, jest nova školska godina i hoće li se učenici s početkom nastave u rujnu vratiti u školske klupe, napominje Forum.

Ministar Fuchs izrazio je spremnost da se uspostavi novi način komunikacije s učiteljima, ističe Forum i dodaje kako će predstavnici Facebook grupa prikupljati i sortirati ideje učitelja koje će se poslati ministru.

Prvi zadatak koji očekuje učitelje, dodaje Forum, jest konkretiziranje ideja i rješenja za uspješno provođenje nastave u školama u uvjetima epidemije.

Napominje kako su, uz goruće pitanje otvaranja škola najesen, na dugotrajnom sastanku raspravljali i o mnogim drugim problemima s kojima se susreću učitelji.

Prema priopćenju Foruma, ministar Fuchs izrazio je spremnost za revidiranje dopunskog rada u školama, anonimnih prijava, testiranja pri zapošljavanju i uloge Agencije za odgoj i obrazovanje u obrazovnom sustavu te spremnost da bude ministar koji će u slučaju pregovora s vladom o materijalnim pravima stajati na strani učitelja.

Forum se nada da će novouspostavljena suradnja nastavničkih grupa s Ministarstvom biti temelj uspješne buduće suradnje, prenosi Index.

Ostavi komentar koristeći Facebook



 

 

Možda ste propustili pročitati