Uvode se kazne za električne romobile, smiju se kretati samo po pješačkoj zoni

Kako bi se reguliralo upravljanje električnim romobilima i sličnih proizvoda na električni pogon, Ministarstvo unutarnjih poslova u javnu raspravu je uputilo “Obrazac prethodne procjene za nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama zakona o sigurnosti prometa na cestama”.

“Uskoro ćemo riješiti i taj problem, slično kao što su to učinile druge zemlje EU, a to se, među ostalim, odnosi na dozvoljenu brzinu, gdje se njima može voziti, što, dakako, podrazumijeva i kazne za one koji se tih novih pravila ne budu pridržavali”, najavljuje zakonske izmjene ministar unutarnjih poslova Davor Božinović, a piše Jutarnji list.

Postojeći Zakon o sigurnosti cestovnog prometa donesen je prije malo više od godinu dana, ali iako su na gradskim prometnicama već tada bile tisuće romobila i drugih vozila na električni pogon, novim zakonom nije reguliran njihov status iako neki već mogu razviti i brzinu do 70 kilometara na sat.

Oni bi se, prema sadašnjim odredbama, morali kretati samo prostorima namijenjenim pješacima. Naime, u MUP-u su prije godinu dana objašnjavali da se e-romobili moraju kretati površinama kojima se kreću i pješaci, a njihovi vozači imaju dužnosti i obveze pješaka. Tada su tvrdili da ne raspolažu podacima o sudjelovanju vozača električnih romobila u prometnim prekršajima i nesrećama te da njihov status neće posebno regulirati u novom zakonu.

Njemačka, Francuska, Španjolska i Danska maksimalnu su brzinu e-romobila ograničile na 20 kilometara na sat. U nekim zemljama njima mogu upravljati samo osobe starije od 14 godina i ne smiju se koristiti na pješačkim stazama.

Izvanredni pregledi 

Izmjenom Zakona predložit će se i sankcioniranje vozača koji se besplatno parkiraju na mjestima namijenjenim samo za punjenje električnih vozila.

Uz reguliranje statusa e-romobila, izmjenama Zakona bit će obuhvaćeni i izvanredni pregledi vozača zbog promjene njihova zdravstvenog stanja.

“Morat će se preciznije odrediti tko zaista mora na izvanredni pregled jer su se zbog preširoko određenih dijagnoza značajno povećali i troškovi MUP-a”, kaže ministar Božinović.

Naime, pokazalo se da su liječnici značajno povećali broj vozača koje su slali na izvanredni pregled, pa sada mjesečno imamo izvanrednih pregleda onoliko koliko smo ih prije imali godišnje. U samo tri prošlogodišnja mjeseca nakon stupanja Zakona na snagu, liječnici su na izvanredni pregled uputili čak 5000 vozača.

U slučaju da se pokaže da vozač nije morao na izvanredni pregled, trošak od oko 400 kuna plaća MUP, a samo ako je bio opravdan, račun plaća vozač. Budući da liječnici plaćaju kaznu ako vozač kod kojeg je nastala promjena zdravstvenog stanja počini neku prometnu nesreću, a da ga prije toga nisu poslali na izvanredni pregled, naglo je porastao broj prijava.

“Uvjereni smo da bi svi stariji od 65 godina morali na obavezne preglede vezane uz upravljanje vozilima barem svake četiri godine. Primjerice, u Italiji taj se obavezni pregled nakon 65. godine obavlja svake dvije godine”, objašnjava liječnik medicine rada dr. Tomislav Furlan za Jutarnji list.

Inače, u MUP-u se nadaju da bi ove zakonske izmjene mogle stupiti na snagu u prvom tromjesečju 2021. godine.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...