Izradili kampanju na temu “fake newsa”; Zadarski strukovnjaci nagrađeni s 3000 eura i putovanjem u Sofiju

U subotu, 28. studenoga 2020. godine održan je ONLINE HACKATON medijske i informacijske pismenosti za učenike srednjih škola u okviru IN EDU projekta. IN EDU (Inclusive communities through media literacy and critical thinking education) je dvogodišnji projekt koji se financira sredstvima Erasmus+ programa Europske unije s ciljem osnaživanja zajednica i socijalne uključenosti kroz medijsku pismenost i kritičko razmišljanje.

Centar za mir, nenasilje i ljudska prava – Osijek su organizirali HACKATONA na temu „fake news“.

Cilj Hackatona je bio izraditi kampanju u kojoj će učenici kroz kritičko razmišljanje promicati toleranciju, ljudska prava, demokratske vrijednosti te utjecati da stereotipi i predrasude u društvu postanu tek usputna pojava. Pandemija nas je sve natjerala da više vremena provodimo doma, samim time postoji velika opasnost od lažnih vijesti s kojima smo svakodnevno okruženi kroz medije i društvene mreže.

Na natjecanju je sudjelovao tim Strukovne škole Vice Vlatkovića „Strukovnjaci“, učenici 3A i 4A razreda (smjer tehničar za računalstvo) u sastavu: David Vukoša, Luka Peričin, Ria Radić, Gabrijel Krišto i Dominik Kovačević. Mentori tima su: Tomislav Bašić, Kristina Krstić i Sanja Miočić. Kampanja je tekla u smjeru problema migracija koje postoje oduvijek. Osobe u potrazi za sigurnošću i sretnijim životom godinama ostaju zarobljeni na rubu nesigurnosti, jer im se zatvaraju vrata i podižu zidovi. Iz tog razloga zadarski strukovnjaci izradili su Instagram profil pod nazivom „na_granici_istine“ i web stranicu na kojoj se mogu provjeriti činjenice i točne informacije o predrasudama s kojima se migranti često stigmatiziraju.

Među deset timova koji su sudjelovali iz cijele Hrvatske „Strukovnjaci“ su osvojili prvo mjesto. Nagrađeni su iznosom od 3000 eura za razvijanje svoje kampanje. Osim novčanog iznosa imat će priliku 2021. godine u Sofiji predstaviti svoju kampanju zajedno sa pobjednicima hackatona iz Bugarske, Italije i Slovenije. Učenici su pokazali iznimnu zainteresiranost, volju, želju, digitalnu pismenost te znanje iz društvenih područja.

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...