Čak 93 posto Hrvata koristi društvene mreže, a 85 posto dopisuje se na appovima

Nije novost, ali istraživanjem koje je ovaj put provela Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) opet je potvrđeno da hrvatski građani jednostavno obožavaju društvene mreže i vole se na njima dopisivati i informirati.

Ispitivanje o navikama i iskustvima korištenja interneta provedeno je u prosincu 2020. na reprezentativnom uzorku od 1003 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Ispitivanje javnosti je za HAKOM provela agencija Ipsos.

Pritom se pokazalo da su najčešći razlozi zbog kojih ispitanici koriste internet upravo društvene mreže, čitanje portala, razgovor, navigacija i javni servisi. Dakle, velika većina, njih 84 posto, koristi internet provodeći vrijeme na društvenim mrežama i čitajući dnevne vijesti. Chat aplikacije i navigacija razlog su da budu online za 74 posto ispitanika, a javni servisi na petom su mjestu na ljestvici razloga prikapčanja na internet jer zbog njih to čini 68 posto ispitanika.

Kada se radi o svakodnevnim navikama, hrvatski građani, pokazalo je istraživanje, doista obožavaju društvene mreže, Čak 93 posto ispitanika kazalo je da je svakodnevno na društvenim mrežama, a njih 85 posto svaki dan koristi aplikacije za dopisivanje. Vijesti čita i informira se svakodnevno na internetskim portalima ili društvenim mrežama 83 posto ispitanika, a internetske igre igra svaki dan 48 posto ispitanih.

Kada se radi o budućnosti, korisnici interneta htjeli bi više koristiti internet za rad na daljinu (53 posto) i za obrazovanje (47 posto), a za te usluge manje su zainteresirane osobe starije od 55 godina i one s nižim primanjima, pokazuje istraživanje HAKOM-a.

Ispitivanje je pokazalo da su od komunikacijskih usluga najčešće korištene govorna usluga u mobilnoj mreži (98 posto) te usluga pristupa internetu (81 posto) i govorna usluga u fiksnoj mreži (69 posto). Većina korisnika (86 posto) koristi uslugu pristupa internetu u sklopu paketa usluga.

Dominantni uređaji kojima se korisnici spajaju na internet su pametni telefon (95 posto) i prijenosna računala (86 posto), a stolna računala za spajanje koristi 50 posto ispitanika. Zanimljivo je da samo manji udio korisnika (16 posto) redovito provjerava brzinu pristupa internetu; većina to čini samo kad uoče promjenu u brzini (39 posto). Pri odabiru operatora korisnicima je najvažnija brzina pristupa internetu, cijena paketa te kvalitetna korisnička služba, piše Večernji.

Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...