Počinje škola; Maske su obavezne u zajedničkim prostorima, hodnicima, izvan učionica i u javnom i školskom prijevozu

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs bio je gost RTL-a Danas te je govorio o početku nove školske godine.

 

Učenici će godinu započeti u školskim klupama, opcija online nastave i dalje ostaje, bojite li se pogoršanja epidemiološke situacije i ponovnog prelaska na C model?

Naravno da se bojim ali se nadam da do toga neće doći i da ćemo cijelu godinu uspjeti bez velikih zatvaranja privesti kraju. Opasnost postoji, ali nadam se odgovornim ponašanjem ćemo svi zajedno uspjeti održati školu licem u lice.

 

Maske ostaju – tko i kada, odnosno u kojim situacijama može skinuti masku?

Maske ostaju za više razrede, dakle 5., 6., 7., 8. razred i 1., 2., 3., 4. razred gimnazije. Ukoliko u razredu nije osiguran razmak od metar i pol do dva metra između učenika. U situacijama gdje je taj razmak manji, a ukoliko je epidemiološka situacija u tom području povoljna, ravnatelj može u suradnji s lokalnim stožerom donijeti odluku da se maske ne moraju koristiti. Maske su obavezne za korištenje u zajedničkim prostorima, hodnicima, izvan učionica, i u javnom prijevozu i školskom prijevozu.

 

Kad nastavnici smiju skinuti maske?

Nastavnici koji su cijepljeni mogu predavati ispred razreda bez maske, a oni koji nisu, ti bi trebali nositi masku.

 

Ravnatelji mogu tražiti COVID potvrde za roditeljske sastanke, ipak na tim sastancima može biti razrednik koji nema COVID potvrdu, gdje je opravdanje za takvu uputu?

Razrednik radi u školi i ako nije cijepljen nosit će masku i imati je tijekom roditeljskog sastanka. Covid potvrde će ravnatelj zatražiti, odnosno donijeti takvu odluku ako bi u tom mjestu odakle gravitiraju učenici bila loša epidemiološka situacija.

 

Istraživanje predstavljeno ovdje u ministarstvu je pokazalo negativan utjecaj pandemije na psihičko zdravlje učenika. Kako svima pružiti pomoć, u školama nema dovoljno psihologa?

Iz tog razloga smo primjenjivali model prošle godine i uspješno završili školsku godinu s malim brojem online tjedana u nastavi – 5 tjedana naši  učenici u prosjeku za razliku od 20-30 tjedana u nekim drugim zemljama. Možete misliti kakve su psihološke traume kod takvih učenika koji su toliko dugo bili izolirani. Iz tog razloga smo da bismo smanjili posljedice na psiho-fizički razvoj djece inzistirali na nastavi licem u lice. Ozbiljna psihološka pomoć se pruža, oni koji imaju ozbiljne probleme moraju otići i odlaze u za to specijalizirane institucije. U školama postoji veliki broj psihologa. Nadalje ćemo odobravati zapošljavanje psihologa sukladno pedagoškom standardu koji je definirao na koliki broj učenika se odobrava zapošljavanje psihologa. Intenzivno razmišljamo o boljoj organizaciji ukupne psihološke pomoći, odnosno službe unutar obrazovnog sustava.

 

U školama nedostaje tehničkog osoblja, a s obzirom na pandemiju i dalje postoji pojačana potreba za dezinfekcijom, prozračivanjem, kako to riješiti?

Slično kao i prošle godine. I prošle godine su na zahtjeve pojedinih škola u procjeni situacije kada je to bilo moguće odobravana dodatna zapošljavanja tehničkog osoblja. Ono je sve zapošljavano u određeno vrijeme do kraja prošle školske godine. Preko ljeta nisu radili i sada krećemo ponovno.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...