Za projekt “KVARTipo” osigurano 4 milijuna kuna; Predložite što želite mijenjati u vašem kvartu i uključite se u kreiranje proračuna

Gradonačelnik Branko Dukić na današnjem je kolegiju gradonačelnika predstavio projekt participativnog budžetiranja, odnosno mogućnost da građani kreiraju proračun prema komunalnim potrebama svog gradskog područja.

-Građani će se ovime uključiti u proces donošenja odluka, ojačat ćemo značaj mjesnih odbora i podići razinu odgovornosti Gradske uprave. Na ovaj način građani stalno sudjeluju u političkom životu grada Zadra, a ne samo kad su lokalni izbori. Činjenica da krećemo u ovaj projekt odmah nakon što su prošli izbori najbolje govori o našim namjerama, rekao je Dukić, dodajući da se participativnim budžetiranjem građanima daje mogućnost da izravno određuju namjenu dijela proračunskog novca. Imaju mogućnost definirati prioritete u njihovom kvartu i tako oblikovati svoj kvart, naselje a konačno i grad po svojoj mjeri.

-Trebat će nam godina ili dvije da sve saživi na pravi način, ali s vremenom ćemo svi zajedno unaprijeđivati model i podizati iznos sredstava o kojima će izravno odlučivati građani, rekao Dukić.

Paralelno s ovim nesmetano idu i drugi kapitalni projekti i važno je poručiti građanima da ovo nije ni blizu sav iznos koji ćemo investirati u kvartove i mjesta nego dio za koji će oni odlučiti kako će se trošiti. Ovaj projekt je demokracija na djelu i pozivam što veći broj građana da budu na raspravama, neka se bore za svoje ideje, dovedu svoje prijatelje, poručio je Dukić.

Ante Ćurković, pročelnik za EU fondove, iznio je detalje projekta “KVARTipo”.

-Stvar je krenula prije nekih 20-ak godina na razini Europe i svijeta, u Hrvatskoj imamo primjere u nekoliko gradova. Projekt funkcionira dobro iz nekoliko razloga, a to je inkluzija koja omogućuje neposredno uključivanje građana u donošenje odluka o financiranju komunalnih projekata, omogućuje se članovima zajednice rasprava, predlaže se i glasuje i gradi se suradnja između građana i Gradske uprave. Koristi idu od povećane transparentnosti i odgovornosti do jačanja povjerenja, a glavni cilj projekta je podizanje kvalitete živote građana u svim mjesnim odborima, a naglasak je na malim komunalnim zahvatima.

Što se tiče participativnog budžetiranja idemo sa projektom KVART ipo. Inicijative idu od postavljanja uređaja javne rasvjete, sanacije manjih deponija, održavanje nerazvrstanih cesta, vertikalne signalizacije, svjetlosne signalizacije, uređenja dječjih igrališta, postavljanja autobusnih čekaonica, uređenja javnih zelenih površina, postavljanje komunalne opreme, pješačkih staza, zona, športske opreme kao što su koševi, golovi, mreže, sprave za vježbanje, dohrana plaže, izgradnja ogradnih zidića, uređenje trgova, opremanje i uređenje prostorija mjesnih odbora, te što se tiče otoka, sanacije šumskih protupožarnih putova, sanacija postojećih mjesnih putova, sanacija objekata javne i društvene infrastrukture, opremanje postojećih objekata javne i društvene infrastrukture, unaprijeđenje wi fi mreže na otocima, rekao je Ćurković.

Što se tiče upravnih odjela, sudjeluju Upravni odjel za financije, Upravni odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša, Upravni odjel za gospodarstvo, obrtništvo i razvitak otoka, Upravni odjel za prostorno uređenje i graditeljstvo, Upravni odjel za kulturu i šport i Upravni odjel za gradsku samoupravu i opće poslove.

-Kroz ove odjele je osiguran budžet na razini 4 milijuna koji će biti na raspolaganju za sve projekte koji će biti predloženi kroz sve mjesne odbore. Tri su ključne faze projekta, objava poziva i zaprimanje prijava, evaluacija ocjena prihvatljivosti i zaključno, rasprava i odabir na javnim tribinama po mjesnim odborima. Objava poziva ide danas, nakon završetka kolegija i moguće će biti prijaviti projekte do 26. listopada do 16 sati osobno ili poštom te do 23:59 sati online, rekao je Ćurković, dodajući da su predlagatelji svi građani s administrativnog područja grada Zadra, a  ovo su kanali kojima će biti moguće predložiti projekt za financiranje; osobno, poštom, putem e-maila, putem online obrasca ili putem platforme e-Zadrani (prijave otvorene od 15. listopada).

Dva su ključna kriterija i postoji maksimalni iznos po mjesnom odboru kao i minimalni iznos, broj kućanstava obveznika komunalne naknade je 75 posto težinski faktor u formiranju iznosa i razina komunalne opremljenosti mjesnog odbora je 25 posto, a razreda imamo šest.

Na prvom mjestu je MO Brodarica sa 300 tisuća kuna, na zadnjem mjestu je Mali Iž Porovac sa 30 tisuća kuna.

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...