Natan Petrov: “Ne možete s nekim otići na piće, a na stazi se boriti do ruba incidenta na život ili smrt”

Svjetsko prvenstvo bolida Formule 1 ušlo je u svoju dramatičnu završnicu, ostala je tek jedna utrka do kraja sezone, sljedeće nedjelje 12. prosinca u 14 sati po hrvatskom vremenu, vozi se zadnja utrka SP-a, Velika nagrada Abu Dhabija na stazi Yas Marina. U poretku kod pilota sve je potpuno poravnato, 36- godišnji Britanac Lewis Hamilton (Mercedes) i  24-godišnji Nizozemac Max Verstappen ( Red Bull Honda), ulaze bodovno poravnati, obojica imaju po 369,5 bodova, u prvenstvu konstruktora Mercedes ima prednost od 28 bodova ispred drugoplasirane Red Bull Honde. Da li će Hamilton osmi put osvojiti šampionsku titulu ili Verstappen prvi put, vrlo brzo ćemo doznati.

 

Rasplet je prognozirao zadarski automobilist 33- godišnji Natan Petrov.

– Nekako se plašim kako Verstappen neće uspjeti osvojiti naslov svjetskog prvaka, nije moj najdraži pilot, ali sviđa mi se jer se nakon dugogodišnje dominacije Hamiltona, pojavio netko tko mu se može oduprijeti. Smatram kako je postalo pomalo dosadna ta superiornost Hamiltona i Mercedesa. Od kada je Max počeo pobjeđivati gledanost F1 je porasla, publika se zabavlja i uživa u utrkama, kako na tribinama koje su gotovo krcate na samim autodromima, tako i ispred Tv ekrana. Sjećamo se Michaela Schumachera kada je neprekidno slavio s Ferrarijem, nisi ni trebao gledati utrku, a znao si unaprijed tko će pobijediti. Gledatelji su se zaželjeli uzbuđenja, i stvarno je odlično za F1 što će se sve odlučiti u nedjeljnoj utrci u Abu Dhabiju.

Verstappen je jednom izjavio da poštuje Hamiltona, ali da na piće ili na ručak ni u ludilu ne mogu zajedno? 

– To je tako, i u F1 tako mora biti, nisu oni neprijatelji, ne možete s nekim otići na piće, a na stazi se boriti do ruba incidenta na život ili smrt, ali F1 je veliki biznis i  tu se vrti veliki novac, tu nema prijateljstva.

Je li ipak sve u pilotima ili najveću stvar igra snaga samog bolida?

– Hamilton je top pilot, ali mislim da nije sve u njemu, nije to nekakvo njegovo majstorstvo, mislim da je primarna činjenica savršeni motor i ostale parametri koji bolid Mercedesa posjeduje. Istaknuo bih jednu važnu činjenicu, naime, kad se spoje dvije stvari, vrhunski pilot kao i vrhunski bolid, tad se na kraju dobije i suverena vlast na stazi, u konačnici, takva momčad izbaci novog prvak svijeta, to je ključ uspjeha u F1.

Cavallino rosso, odnosno Ferrari nikako na zelenu granu, iako Talijani ulažu ogroman novac u razvoj bolida iz godine u godinu?

– Trenutno su treći u poretku konstruktora, ali daleko je to od zlatnog doba Ferrarija, a i sami su nekim svojim pogreškama krivi za stanje u Scuderiji. Otkada su se 2014. godine pojavili hibridni V6 motori, dakle, kombinacija elektro i normalnog motora, tu se Mercedes  najbolje prilagodio, i uzeo maha. 2018. i 2019. godine je Ferrari napravio nekakav mali pomak naprijed, ali im je FIA poslije pronašla nekakvu “sivu zonu”, neke nedopuštene preinake, poslije ih je FIA kaznila za 2020. godinu, pa su opet pali na dno.

Da li je moguće da samo Mercedes ima vrhunske tehničare i inženjere, a ostale momčadi ne?

– Čisto sumnjam, iako su to Nijemci, a znamo da oni ili rade ili ne. Evo, sad kod Red Bull Honde i Japanci isto rade kao mravi, a Talijani svi znamo kakvi su, njima treba čvrsta ruka, kao što je bio Jean Todt ili Ross Brawn. Ferrarijev šef Mattia Binotto, on nije loš, ali nema nekakav autoritet, nije čvrst, treba im netko u momčadi tko nije Talijan.

Ferrari ima kvalitetne pilote, Charles Leclerc i Carlos Sainz, ali rade greške, posebno Leclerc?

–  Obojica su kvalitetni i imaju potencijal, Leclerc je malo tvrdoglav, pokušava izvući 110 posto iz bolida, pa radi početničke greške, mlad je naučit će.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...