U Zadru se prikazuje film “Baksuzno bubanje ili bezumni pornić”

U četvrtu godinu djelovanja zadarske nezavisne kinoteke „Kino Zone“ uplovit ćemo ovog petka, najnovijim uratkom rumunjskog majstora Radu Judea, kontroverznim filmom „Baksuzno bubanje ili bezumni pornić“!

Provokativna komedija s potpisom jednog od najoriginalnijih europskih redatelja današnjice živopisno je i uzbudljivo filmsko seciranje jednog seks skandala koje gledatelje poziva da sami procijene što je opsceno, a što ćudoredno u svijetu koji nas okružuje.

Karijera sredovječne učiteljice Emi (Katia Pascariu) nađe se u opasnosti kada u javnost procuri njezina snimka seksa s mužem (Stefan Steel). Suočena s bijesnim roditeljima učenika koji zahtijevaju njezin otkaz, Emi se s njima sukobljava oko pitanja morala. „Baksuzno bubanje ili bezumni pornić“ zasijeca ravno u srž boljki i patologije našeg društva. U tipičnoj Judeovoj maniri čini to s bolnom oštrinom i obilnom dozom humora.

Film počinje neobičnim prologom – necenzuriranom snimkom seksa, a nastavlja se u tri čina. Prvi dio, snimljen u verité stilu prati junakinju u šetnji ulicama Bukurešta u jeku pandemije. Gradom dominiraju apoteke, kladionice i mjenjačnice, a ljudi se, poput maskiranih zombija, časte psovkama i uvredama. U drugom dijelu Jude, koristeći se arhivskim snimkama, poslovicama i citatima, daje pregled ključnih pojmova za daljnje promišljanje pojma opscenosti, a u trećem dijelu prati bizaran sudski proces u školskom dvorištu u kojem o sudbini junakinje odlučuje gomila sastavljena od unezvijerenih roditelja i predstavnika škole.

Radu Jude autor je niza filmskih uspješnica, nagrađenih od Sundancea i Berlina do Locarna i Karlovih Vary. Dugometražni prvijenac, satira Najsretnija djevojka na svijetu (2009) pris-krbio mu je status najzanimljivijeg izdanka rumunjskog novog vala, koji je dodatno utvrdio crnom komedijom Svi u našoj obitelji (2012), a kasniji filmovi poput crno-bijelog vesterna Bravo! (2015), u kojem se udaljava od novovalovske poetike, donijeli su mu međunarodnu slavu.

U svojim filmovima Jude vješto kombinira kritiku, satiru i ironiju u podcrtavanju boljki rumunjskog društva istražujući odnos prošlosti i sadašnjosti, stvarnosti i fikcije, što je posebno naglašeno u recentnijim naslovima Ne zanima me ako u povijesti ostanemo zapisani kao bar-bari (2018) i Velika slova (2020).

„Bakuzno bubanje ili bezumni pornić“ rumunjski je kandidat za ovogodišnju nagradu Oscar, a minule godine nagrađen je Zlatnim medvjedom na Berlinaleu te je bio nominiran i za Europsku filmsku nagradu u kategorijama najboljeg europskog redatelja i scenarista. Nagrađen je i na 68. pulskom festivalu Zlanom arenom za najbolju manjinsku koprodukciju, dok je producentica Ankica Jurić Tilić osvojila Zlatnu arenu za najbolji hrvatski doprinos manjinskoj produkciji.

Kontroverzna crna komedija na rasporedu je u petak, 21. siječnja u 19.30 SATI, na novoj-staroj lokaciji, Kazalištu lutaka Zadar!

Ulaznice po cijeni od 25 kuna mogu se kupiti samo na blagajni na lokaciji prikazivanja koja se otvara sat vremena prije početka projekcije (od 18:30 h). Ulaznice se pak mogu rezervirati porukom u inbox profila Kino Zone na Facebooku i Instagramu, e-mailom na: [email protected] te SMS i WhatsApp porukom na 099/7208342.

U skladu s važećom Odlukom Stožera civilne zaštite RH za sprečavanje širenja zaraze koronavirusom, ulazak na projekcije moguć je isključivo uz predočenje odgovarajućeg dokaza i to:

• Digitalna EU COVID potvrda ili
• Negativni test (PCR- 72 sata – BAT – 48 sati) ili