Aljinović: “Ulaganje u Jadrolinijinu flotu? Kao Jeti, priča se da postoji, ali nitko ga nije vidio”

Brojna odricanja na koje pomorci kroz svoje zvanje pristaju, kompenziraju se kako dobrom zaradom, tako i određenim povlasticama kojima ih poslodavac nastoji motivirati i zadržati u industriji.

Nažalost, u nacionalnoj brodarskoj kompaniji Jadrolinija situacija je daleko od idilične.

Dok “tuku” more” i jedu kruh sa sedam kora”, ovdašnji zaposlenici suočeni su s brojnim nepravdama.

Velikim prosvjedom u Gaženici, na kojem se okupilo gotovo stotinu ljudi, otvoreno su zatražili efikasniju upravu koja će im omogućiti kvalitetnije uvjete rada.

S voditeljem zadarskoga ureda Sindikata pomoraca Hrvatske Antunom Aljinovićem popričali smo stavkama koje ih najviše muče.

Prosvjed je održan povodom stanja u Jadroliniji. Mi se bojimo za radna mjesta, za budućnost pomoraca i radnika, ali i za Jadroliniju kao društvo u cjelini. Firma iskreno posluje loše. Ne ulaže se u katamarane, ne ulaže se u brodove, jako su stari, uvjeti rada na njima su loši. Pomorcima se plaćaju prekovremeni sati tek kada odrade preko 12 sati, iako prema Konvenciji o radu pomoraca niti jedan pomorac dnevno ne bi trebao raditi duže od 14 sati. A pomorcima na Jadroliniji je interes da rade dulje od 14 sati jer jedino tako mogu dobiti neku pristojnu plaću. Oteže se s Nacionalnim kolektivnim ugovorom koji bi trebao biti najvažniji dokument kojim se štite kako pomorci, tako i i domaći brodari, kazuje nam Aljinović uvjeren da bi konkurencija vrlo brzo mogla preuzeti primat na tržištu.

Konkurencija, od malih brodara do Tankerske plovidbe ulaže u svoje brodove, kupuju nove katamarane… Brodovi Jadrolinije su stari. Vi kad se natječete za koncesiju boduje se i starost broda i komfor i brzina. Ima dosta stavki, a Jadrolinija nažalost o njima ne misli. Govori se o obnovi flote, ali to vam je ista priča kao o Jetiju. Priča se da postoji, ali nitko ga nije vidio! Opravdanja su korona kriza i razna druga, ali mi smatramo da Uprava vodi firmu u krivom smjeru. Daju se novci za nepotrebne reklame. Recimo, što će vam reklama za liniju Zadar-Preko ili Zadar-Brbinj? Čovjek tamo ionako ne može ići s nikim drugim nego s Jadrolinijom. Takva je promocija nepotrebna, baca se novac na reprezentaciju, a štedi se na radnicima i pomorcima, priča Aljinović.

Pomorci koje još uvijek služi zdravlje i vodi ambicija za profesionalnim ostvarenjem, napuštaju firmu.

Nažalost, da. Jadrolinija gubi kadar, a kada imate brodove bez pomoraca, nemate ni brodove. Na Jadroliniji sam osobno proveo 26 godina, imam 19 u svojstvu zapovjednika. Ona je bila atraktivna kompanija za zapošljavanje. Pomorci više nemaju interes pod ovim uvjetima doći ovdje. Plaće su loše. Pregovaramo već dosta dugo o novom sustavu obračuna plaće koji bi za pomorce bio pošteniji, no nikako da se i to ispregovara, kazuje sindikalni voditelj kojeg najviše mori nedostatak socijalnog dijaloga.


Vijesti Antene Zadar slušajte na 97,2 MHz, te online na 972.fm na svaki puni sat od 8 do 16 sati. Slušajte i Jutarnju kroniku radnim danom u 7 sati. Svakako nas pratite i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Preuzmite naše aplikacije za iOS i Android uređaje, kako bi vam bili još dostupniji u svakom trenutku.

Jutarnja kronika dostupna je i na svim ovim sjajnim podcast platformama:

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...