Fain: “Sezona bi mogla biti rekordna, ali turističke agencije će još godinama plaćati dugove iz pandemijske krize”

Putničke agencije i touroperatori u protekle su dvije pandemijske godine izgubili milijarde kuna potencijalnog prihoda. Ali ne samo to, već i dio zaposlenih, ali i dio imovine s obzirom na to da nije iznimka da se prodavalo imovinu kako bi se preživjelo. No isto tako, primjerice, agencije su i najduže dobivale, odnosno još uvijek dobivaju, mjeru pomoći za zaposlene koja je produžena do lipnja, piše Novi list.

Ove godine pandemija, barem zasad posustaje, međutim buknuo je rat u Ukrajini, a i tu je velik rast cijena, počevši od rekordnih cijena benzina, do drugih energenata, hrane, tu je i inflacija… Mogu li se agencije nositi s takvom situacijom?

Imamo dosta problema i s te strane. Uzmite za primjer aranžmane koje imamo s kruzing kompanijama, a kojima su prošle godine poslane ponude po tadašnjim cijenama autobusa. U međuvremenu je porasla cijena goriva i taj prijevoznik više ne može voziti turu po cijeni od 2.500 kuna, nego je to sada 3.000 kuna ili više, ovisno o cijeni benzina. Prijevoz je općenito poskupio nekih 20 posto. Prijevoznik više nama ne može davati te cijene, a mi smo dalje već ponude poslali po starim cijenama, i tu dolazimo u problem te će se opet naša zarada smanjivati. U konačnici agencija u svemu tome gubi. Mi moramo shvatiti da jedan restoran više ne može raditi meni po cijeni od prije dvije godine, ako mu je u međuvremenu poskupila namirnica, radna snaga, grijanje i hlađenje… I opet će to sve ići preko naših leđa tako da je sigurno kako ćemo i uz prihode koji će možda i biti na razini 2019., u konačnici kad povučemo crtu, imati manju zaradu. Jednostavno to ide u tom smjeru. No, ako potražnja bude značajna, možda ćemo jedan dio moći prebaciti na krajnjeg kupca. Nešto što nismo prodali prije možda ćemo kasnije moći prodati po većoj cijeni. Naravno neke cijene smo uspjeli podignuti, mišljenja je Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

Jedno istraživanje je pokazalo kako su hotelijeri lani uspjeli podići prosječnu cijenu sobe za dvadesetak posto. Što je s agencijama po pitanju cijena?

Mi recimo da smo skromniji i da pratimo cijene naših dobavljača. Ako dobavljač digne cijenu 22 posto, normalno da raste i naša. Ali što se tiče samih naših marži, njih nismo dizali, a znamo da se u agencijama živi od provizije, od marži. A one se, dakle, nisu mijenjale, kazuje.

Agencije su u pandemijskom razdoblju, što se tiče turističkog sektora, neminovno bile najpogođenije.

Ja mogu konkretno govoriti o podacima za članice UHPA-e. I da, definitivno su turističke agencije u pandemiji bile najpogođenije. Pad prometa u 2020. je bio 90 posto, a u 2021. su imale pad prometa od 60 posto. Po našoj računici radi se o 5 milijardi kuna prometa koji je izgubljen, objašnjava Fain.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...