U škole se uvodi novi izborni predmet, alternativa vjeronauku

Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je kurikulum za novi izborni predmet pod radnim nazivom Kritičko mišljenje, koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju konfesionalni vjeronauk, te ga je uputilo u javnu raspravu. “Nije bila ideja da napravimo pandan vjeronauku, nego još jedan predmet koji će biti ponuđen djeci koja ne upisuju vjeronauk”, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs na konferenciji za tisak.

“Radna skupina napravila je izvrstan posao i kreirala kurikulum koji je više od onoga što podrazumijeva sama izbornost”, kazao je.

“Predmet je moderno koncipiran da djecu od početka vodi prema kritičkom mišljenju i odvajanju onoga što je valjano od onoga što je nevaljano”, kazao je Fuchs i izrazio nadu da će ispuniti očekivanja.

Voditelj Radne skupine Bruno Ćurko rekao je da je kurikulum usmjeren prema nemanipulativnoj školi, odnosno da djecu nastoji naučiti kako misliti, a ne što misliti. Cilj je razvoj vještina koje podupiru kritičko mišljenje i da učenik može svoje mišljenje poduprijeti argumentima.

Kako će izgledati nastava?

Naveo je raspravu o vuku i psu kao primjer za manje uzraste. U toj priči pas odustaje od slobode i odabire sigurnost, a vuku je draža sloboda.

“Iz mog iskustva pola djece bi se opredijelilo za jedno, a pola za drugo. Bitno je da se argumentirana mišljenja trebaju poštivati”, kazao je i zaključio da je predmet povezan sa skoro svim drugim predmetima koji postoje u školi.

Zamišljeno je da kurikulum mogu izvoditi nastavnici razredne nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta, a predavat će se dva sata tjedno u svih osam razreda.

Kako je kazao ministar Fuchs, vjerojatno će biti uveden 2023./2024. godine i naknadno će se odlučiti hoće li to biti frontalno u sve škole ili prvo u pedesetak eksperimentalnih škola. U školama će biti organizirani sastanci na kojima će roditelji biti informirani o njegovu uvođenju.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...