Ivan Jokić, suvlasnik kluba Noa: “Zrće je dosegnulo četiri zvjezdice i privuklo svjetske zvijezde, sad se ‘bacamo’ na edukacije i blockchain”

Ivan Jokić, suvlasnik kluba Noa i glavni organizator konferencije Croatia Beach Music Conference (CBMC), čije će se drugo izdanje održati sljedeći tjedan u Novalji, otkriva nove planove za najpoznatiju party destinaciju u Hrvatskoj.

Zrće je jedna od tek nekolicine party destinacija u svijetu koje su usred pandemije uspjele odraditi sezonu, zahvaljujući dobroj sinergiji organizatora, partnera i javnog sektora – od epidemiologa do nadležnih ministarstava.

Na krilima takve organizacije ovu su sezonu odradili bolje no ikad. Destinacija je u međuvremenu dosegla kvalitetu 4 zvjezdice, uz suradnju s vrhunskim svjetskim imenima u svijetu glazbe i evenata, i sad su spremni za sljedeće ambiciozne korake.

O čemu se radi u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva Ivan Jokić, suvlasnik kluba Noa i glavni organizator konferencije Croatia Beach Music Conference (CBMC), čije će se drugo izdanje održati sljedeći tjedan u Novalji, piše Poslovni Dnevnik.

Konferencija se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta, uz podršku Hrvatske udruge poslodavaca, a na CBMC pozornicu dovode međunarodne eksperte i organizatore uspješnih festivala, kako one već poznate i popularne, tako i mlade i perspektivne izvođači elektronske glazbe, produkcijske timove, izdavačke kuće…

Danas party, sutra ozbiljna konferencija. To upućuje na neki novi smjer Zrća i biznisa?

Cilj CBMC-a je razmjena novih informacija kroz networking i dijeljenje iskustva s kolegama iz cijelog svijeta. Želimo da ova konferencija stekne ugled i status među ciljanom skupinom, te time Hrvatsku pozicionira kao jedno od vodećih mjesta u Europi kad su ovakvi događaji u pitanju.

I da, u pravu ste – imamo novi fokus, s tim smo već krenuli lani i nastavljamo ove godine još snažnije, a to je edukaciju mladih umjetnika, ljudi koji se bave produkcijom, svjetlom, videom, svim elementima glazbene produkcije. Potražnja za tim je velika, a u tom sektoru također vlada nedostatak kvalitetnih kadrova. Organizirat ćemo radionice, imamo već dogovorene sponzore, kao i suradnju s tehničkim direktorom najveće svjetske konferencije u Amsterdamu. Komentari i povratne informacije su odlične, interes je velik. Fokus su nam polaznici iz Hrvatske, ali i regije, a nakon toga to može biti i globalan projekt.

To nam u perspektivi može donijeti i produženje turističke sezone i jaču prodaju kreveta, restoranskih usluge, svega onog što donose takve konferencije u svijetu. Jedan Amsterdam Dance Event (ADE) proda 600.000 karata. Mi možda nemamo kapacitete za takve brojke, ali dođemo li do nekoliko tisuća, to bi za Hrvatsku bila odlična stvar.

Kako je prošla ova sezona, s obzirom na sve izazove na globalnom tržištu?

Sezona je prošla odlično cijeloj destinaciji Zrće, odradili smo sve što smo planirali, bolji smo za 20-tak posto nego lani, unatoč činjenici da je sezona bila jako teška po pitanju ugovaranja, s puno toga što se otkazalo u cijeloj industriji. Ugovaranje u ovom poslu je i inače teško i izazovno, jer industrija ‘melje’ – cijeli svijet je konkurencija.. No, ove godine se pokazalo vrlo korisnim što smo dobro odradili obje pandemijske sezone, uz pomoć Vlade i brojnih javnih službi, radili smo u sinergiji uz međusobno povjerenje i to je upalilo odlično. Dali su nam da radimo, kontrole su bile rigorozne, a na kraju su nas svi pitali je li moguće da imamo tako dobre rezultate. To je bila jako dobra promocija Hrvatske i Zrća.

Istina, ove godine se u Hrvatskoj dogodila hiperinflacija festivala, od Pule do Splita radilo se puno i, naravno, dogodilo se pritom da su neki putem otpali. Preživjeli su svi brendovi koji su dugo gradili priču u Hrvatskoj, poput BSH, Sonusa, Ultre, a kod nekih novih pop-upova koji su htjeli brzo zaraditi, bilo je dosta otkaza.

Kako vam je uspjelo imati tako dobre rezultate u vrijeme pandemije?

Zrće je specifična lokacija na kojoj ima jako puno zaposlenih. To je snažan mehanizam. Samo Noa ima 200 ljudi, to je ekipa koja radi dva partija dnevno 120 dana u godini. Nama je prošle godine prošlo 500 tisuća ljudi kroz aplikaciju, svatko je bio registriran. To su zaista ozbiljni volumeni, a unutar toga se jamči ozbiljna organizacija, ozbiljna sigurnost i ozbiljna mogućnost izvedbe određenih zadataka. Mi smo u pandemiji surađivali s četiri klinike koje su nam radile Covid testiranja, a fantastično je da su brojke sa Zrća ušle u statistiku Zadarske županije i ona je izašla iz “crvenog” na osnovu naših rezultata testiranja. Imali smo izuzetno disciplinirane goste, to je ekipa iz zapadne Europe, kojoj nije problem čekati u reedu i platiti testiranje. Vani je to normalno, nema festivala na kojem nisi pregledan i nisi stajao u redu. Dnevno smo imali više od 1000 testiranih.

Hrvatska je tako dobila masivni PR, jer smo jedini radili, a način na koji smo upravljali pandemijom i organizacijom festivala u tim uvjetima nam je da puno’ kredita’ za ovu godinu, piše Poslovni Dnevnik.

Planirate li nova ulaganja i u što konkretno? Kako će velik rast troškova utjecati na ulaganja?

Klub Noa je pandemija zatekla usred investicije u kamp, no uspjeli smo to dovršiti, ušli smo u Zakon o poticanju ulaganja i došli do 4 zvjezdice, ispunili smo sve targete koji su se od nas očekivali, tako da smo iz te perspektive sve ciljeve ostvarili. Ove godine nam je cilj bio ostati na istim brojkama ili malo rastu, jer mi smo prošlu godinu super odradili.

Troškovi su standardno rasli, dijelom i jer smo puno više investirali i u program i u promociju, puno više nego lani. Što se tiče električne energije, sva sreća imamo potpisan ugovor do sljedeće godine, tako da smo platili ‘stare režije’, ali se spremamo za nove konstelacije i to nas jako brine.

Dijelom i zato sada su nam tema solari, zelena energija, s tim da smo mi već krenuli sa zelenom tranzicijom. Sve su naše kuće u glampingu sve pasivne i dobro izolirane, a tražit ćemo pomoć iz NPOO-a za nova ulaganja u tom segmentu.

Usto, imamo vrlo značajan projekt inovacije u segmentu digitalizacije poslovanja, gdje smo napravili neke pionirske korake uvođenjem prvog NFT ticketing sustava. Sad radimo na projektu “NFT 360 solution za turizam”, za koji smo dobili europski novac za razvoj softvera. Konkretno, radi se o sustavu koji svaku transakciju seli u blockchain, što je brže, jeftinije, pametnije, sigurnije, transparentnije i za gosta i za nas. U sustavu je sve, od ‘cashlessa’ do svih mogućih transakcija unutar grupe. Postoji ‘gateway’ s aplikacijama kao što su Revolut, Apple pay, s karticama, kešom.. i sredstva se ne prebacuju po računima i bankama, nego se s našom valutom trguje (s tim da to nije spekulativna valuta). Koristili smo već jedan probni softver, napravili smo jedan NFT festival, i nakon toga mogli smo pristupiti komercijalizaciji inovacije kako bismo dobili sredstva da proizvod stavimo na tržište. Za to sad imamo rok od 24 mjeseca. To smo razvili s partnerima M2pay Solution.

Spomenuli ste velik broj zaposlenih. Kako dolazite do radnika, imate li problema na tom polju?

Na cijelom Zrću ima više 1000 zaposlenih. To je poput vojne postrojbe, imamo protokole, sigurnosne provjere, oni svi negdje moraju spavati, a tu su i prijevoz, hrana… Moram reći da mi nemamo problem s pronalaskom radnika. Ljudi imaju dobre plaće, dobro zarade na napojnicama, imamo dobru podršku oko smještaja i hrane, pazimo da ljudi imaju dostojanstvo. Nama oko 98 posto konobarskog kadra čine radnici iz Hrvatske, koji već godinama dolaze. Nije da se ne može, pitanje je jesu li okolnosti takve da si poslodavac može priuštiti platiti tog radnika kao da radi u Njemačkoj.

Iako je dio kadra sezonski angažiran, dio su stalni sezonci, ali jako puno ljudi nam ostaje na plaći cijelu godinu, i to je jedan od načina kako zadržati dobre radnike. Njima je to bitno, jer imaju sigurnost, doprinose, kreditnu sposobnost, a nama je nekad lakše i povoljnije prijaviti radnika na cijelu godinu nego ga angažirati na tri mjeseca ili uvoziti, sve to košta. Dolazi vrijeme kad ćemo morati platiti ljude koliko treba da ne idu van, ili ih nećemo pronaći. Naši najbolji radnici su iz Hrvatske.

Kako se na reputaciju Zrća odrazio prošlotjedni slučaj ubojstva?

Nismo osjetili nikakve posljedice što se tiče reputacije, zaista. Treba reći da su statističke brojke Zrća po pitanju sigurnosti odlične, po tim statistikama smo najsigurnija party lokacija u Hrvatskoj. Imamo tri tvrtke koje nam rade osiguranje i u kontaktu smo s policijom koja je prisutna na terenu. Osiguranje klubova je specifično, to moraju biti ljudi koji znaju jezike, dobri su psiholozi, u stanju su 5000 ljudi držati ‘na šprehu’, bez napetosti. Usto, na lokaciji 0-24 imamo i zdravstvene službe. Uostalom, radimo s najvećim svjetskim brendovima, koji imaju stroge standarde. Ovo ubojstvo je slučaj koji se mogao dogoditi bilo gdje, no baš zahvaljujući našim sigurnosnim standardima taj ubojica nije izišao iz kruga od 200 metara Zrća. Naše osiguranje ga je snimilo, pratilo i javilo policiji gdje da ga pokupe. To nije ubojstvo u afektu, to je organizirano, no očito su podcijenili naš sustav osiguranja, piše Poslovni Dnevnik.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...