eKarton uveden u 25 hrvatskih bolnica. Što to točno znači za pacijente?

U sklopu informatizacije zdravstva, elektronički karton (eKarton) uveden je do sada u 25 bolnica, a riječ je o tehnološkom rješenju koje objedinjava podatke za svakog pacijenta – od detalja liječničkih pregleda preko nalaza, uputnica, otpusnih pisama do izdanih recepata.

Novi alat podrazumijeva komunikaciju između bolnica, a otpusno pismo i specijalistički nalazi mogu putem eKartona dijeliti između svih zdravstvenih dionika, rekli su Hini u Ministarstvu zdravstva.

Smanjit će se gužve u čekaonicama

Uz navedeno, otvaranjem eKartona liječnici mogu vidjeti sve ostale relevantne podatke, od kroničnih stanja, alergija, cjepnog kartona do trenutno aktivne terapije svakog pacijenta.

U proteklih mjesec dana napravljena je edukacija i implementacija eKartona u 25 bolnica što će uvelike olakšati administrativni dio posla, omogućiti efikasniju preraspodjelu vremena, smanjiti gužve u čekaonicama, a pacijentima osigurati viši standard zdravstvenih usluga i bolju interakciju sa zdravstvenim sustavom, poručuju iz Ministarstva.

Uz to planirano je proširenje usluga za interoperabilnu razmjenu medicinskih snimki, laboratorijskih rezultata, otpusnih pisama, a kasnije i cjelovitih zdravstvenih zapisa. Osim eRecepta, eUputnice, eNaručivanja, na Centralni zdravstveni informatički sustav (CEZIH) šalju se izvještaji nakon svake posjete liječniku primarne zdravstvene zaštite koji sadrže dijagnoze, pružene postupke, propisanu terapiju, propisane uputnice kao i podatke o bolovanju.

Portal zdravlja za pacijente

Za komunikaciju pacijenata sa sustavom predviđen je Portal zdravlja za pacijente, koji je sastavni dio portala e-Građani. Portal je dio sustava CEZIH i omogućava pacijentu pregled svojih zdravstvenih informacija.

Pacijenti bi sami trebali moći samostalno upravljati pravom pristupa i u svakom trenutku vidjeti tko je i kada kliknuo na njihov zdravstveni karton.

Naranđa napominje  da će pacijente trebati malo više uputiti u Portal zdravlje, koji će, u nekim slučajevima, biti ključan za komunikaciju s liječnicima.

Vezano uz informatizaciju, u Ministarstvu zdravstva ističu da je Hrvatska, u usporedbi s ostatkom EU, među rijetkim zemljama koje su zadovoljile kriterije za priključenje u Elektronički sustav razmjene zdravstvenih podataka (Health Digital Service Infrastructure/eHDSI or eHealth DSI) te pruža prekogranične usluge elektroničkog recepta i sažetka o pacijentu.

Hrvatska je uz Portugal i Finsku među prve tri zemlje u EU koje su uspostavile nacionalnu pokrivenost tih prekograničnih usluga. To znači da liječnici u stranim državama mogu pristupiti podacima o pacijentu iz Hrvatske ukoliko u tim zemljama zatraži neplaniranu skrb i odobri pristup svojim podacima.

Lijek propisan na neponovljivi recept u Hrvatskoj može se dohvatiti i podići u ljekarnama u stranoj državi. Takav eRecept i sažetak medicinskih podataka o pacijentu zdravstvenim profesionalcima omogućuje da na svom jeziku dobiju strukturirane i prevedene podatke o propisanom lijeku ili bitne informacije o pacijentu koji dolazi iz druge države članice EU i govori drugim jezikom.

S vremenom će se prekogranične usluge eRecepta i sažetka o pacijentu uvesti u cijeloj Uniji, ovisno o tome kako koja država zadovolji stroge kriterije za priključenje, kažu u Ministarstvu.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...