Liburnija: “Uvođenje kružne linije preko Tuđmanove značilo bi da jedan prolazak traje 100 minuta!”

Marjana Botić, vijećnica Akcije mladih smatra da je prometni trak za javni prijevoz u Ulici Franje Tuđmana potpuno neiskorišten.

Stoga je Gradu Zadru uputila prijedlog za uvođenje kružne linije koja bi spajala suprotne dijelove grada u jednoj obuhvatnoj, što bi iz njezinog stajališta riješilo neka od najnovijih, kako kaže,  nepametnih rješenja gradskog prometa, konkretno misleći na zaustavljanje automobila kod Male pijace na Relji.

Liburnija je sada dala svoje viđenje ovog prijedloga. Tvrde da bi uvođenje predloženih linija dovelo do 50 postotnog povećanja troškova trenutnog gradskog prijevoza. Također, procijenjuju da bi vrijeme vožnje jednog polaska iznosilo oko 100 minuta

“Prilikom uvođenja nove linije u javnom prijevozu nužno je kao prvi korak odrediti ciljanu skupinu potencijalnih korisnika (putnika).

Za slučaj uvođenja predložene kružne linije (Kolodvor – Ul. Dr. Franje Tuđmana – Put Dikla – Diklo – Žmirići – Bokanjac – Bili Brig – Ploča – Arbanasi – Kolodvor) vrijeme vožnje jednog polaska iznosilo bi po našoj procjeni oko 100 minuta. Isto vrijeme vožnje i za obrnuti smjer iznosilo bi također oko 100 minuta. S obzirom da je trenutno u javnom gradskom prijevozu učestalost najvećeg broja gradskih linija svakih 20-30 minuta to podrazumijeva da bi za održavanje dvije predložene linije s učestalošću polaska svakih 30 minuta bilo neophodno uključiti barem sedam dodatnih autobusa i zaposliti barem 20 dodatnih vozača.

Zemljopisni položaj Grada Zadra odnosno položaj temeljnih institucija koji determiniraju prometnu potražnju, uvjetuju da je optimalna organizacija gradskog prijevoza putnika na način uspostave tzv. radijalnih linija. Upravo radi najčešćih potreba naših građana, postojeće linije su uspostavljene kako bi na optimalan način zadovoljile najveći broj naših korisnika. Temeljne institucije koje uvjetuju prometnu potražnju na području Grada Zadra su Kolodvor Zadar, Poluotok (Mala Pošta – stajalište koje je najbliže moguće za posjetitelje Poluotoka), Puntamika (dvije srednje škole + plaža u ljetnoj sezoni)”, kažu iz Liburnije.

Smatraju da postojeće linije omogućuju stanovnicima svih naselja na području Grada, u optimalnom vremenu dolazak do svog najčešćeg odredišta.

“Sva naselja na području Grada (Diklo, Novo Naselje, Bokanjac, Plovanija, Bili Brig, Crno, Crvene Kuće, Ploča, Dračevac, Arbanasi, Poluotok, Puntamika, Belafuža) na najkraći mogući način povezana su s najčešćim odredištima (Mala Pošta, Bolnica, Kolodvor). Ukoliko tehnički nije moguće direktno povezati svako naselje sa svim ključnim odredištima (npr. Dračevac i Bolnicu), omogućili smo našim korisnicima mogućnost presjedanja. U slučajevima opravdane potražnje uveli smo i tzv. direktne linije kao što su: Bili Brig – Plovanija – Puntamika, Bokanjac – Novo Naselje – O.Š. Bartol Kašić, Dračevac – Ploča – O.Š. Krune Krstića”, objašnjavaju.

Uvođenje predloženih kružnih linija (koliko god to dobro zvučalo) predstavljalo bi, smatraju, nepotreban, neopravdan i znatan dodatni trošak gradskog prijevoza.

Naime, njihovo uvođenje dovelo bi do 50 postotnog povećanja troškova trenutnog gradskog prijevoza.

“Po našim dosadašnjim analizama, saznanjima, inicijativama mjesnih odbora i putnika, mislimo kako bi popunjenost autobusa na predmetnim linijama bila doslovno zanemariva, a niti ne naziremo ciljanu skupinu putnika koja bi imala korist od uvođenja predložene linije.

Predlažemo eventualna, dodatna financijska sredstva koja bi bila neophodna za novonastale troškove uvođenja predloženih kružnih linija iskoristiti odnosno upotrijebiti za povećanje učestalosti postojećih polazaka. Procjenjujemo da bi se na taj način učestalost polazaka s najvećeg broja gradskih naselja (Diklo, Belafuža, Bokanjac, Bili Brig, Dračevac itd.) mogla skoro prepoloviti (s trenutnih 20-30 minuta vrijeme polazaka svesti na svakih 15-20 minuta)”, kažu iz Liburnije.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...