Vozi, miško: Liburniji stigao 21 novi autobus, nema više poskakivanja cestom!

 

Vozni park gradske prijevozničke tvrtke Liburnija d.o.o. bogatiji je za 21 novi autobus, koji odgovaraju najvećim ekološkim standardima, a čija je nabava provedena kroz europski projekt financiranog sredstvima iz Kohezijskog fonda. Dakle, radi se o ukupno 46 autobusa koje je Liburnija pribavila tijekom provedbe projekta.

Kako izgledaju neki od tih novih autobusa, imali smo prilike vidjeti danas na predstavljanju u dvorištu Centra za kreativne industrije, u kojem je kasnije održana i završna konferencija projekta s čijom se provedbom završilo i prije predviđenog roka.

Podsjetimo, ugovor je potpisan 14. svibnja 2021. godine između Liburnije, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Središnje agencije za ugovaranje i planiranje projekata EU vrijedan ukupno 49.450.000 kuna od čega je 33.500.000 kuna sufinancirala Europska unija iz spomenutog Kohezijskog fonda.

– U ovo adventsko vrijeme zahvaljujemo na bespovratnim sredstvima europskih fondova i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. To je jedan poklon za kojeg su se mnogi od ovdje prisutnih morali znatno potruditi. Uživajmo u ostvarenom. Ono na što stavljam naglasak jest da će 359 tona ugljičnog dioksida biti manje u našoj atmosferi. Zajedno sa prvih 25 autobusa koji su bili, to je otprilike dvije tone dnevno manje u atmosferi. – kazao je tom prigodom direktor Liburnije, Edvin Šimunov.

U prezentaciji je pokazao i kako su izgledali autobusi u staroj floti, s karakterističnim i prepoznatljivim žuto crvenim linijama i jedinstvenim crvenim zavjesama. Sad ih, komentirao je Šimunov, ni Ukrajina ne bi uzela. Novi autobusi su Mercedes tipa O407 koje su pomno birali i kupovali ih rabljene da bi mogli udovoljiti tehničkim uvjetima. Osim toga, to nije sve jer je Šimunov ovom prigodom najavio i da je pripremaju i mnoga druga iznenađenja u obnovi voznog parka.

Na predstavljanju je bio i Dragan Jelić, v.d. ravnatelja SAFU-a:

– Predstavljamo 21 novi autobus iz drugog poziva koji je vrijedan skoro 50 milijuna kuna. Međutim, to nije sve. Ima i onih 25 autobusa iz prvog poziva što je oko 45 milijuna kuna. Zadar je s današnjim danom bogatiji  za 46 novih autobusa. Oni su zamijenili stare autobuse koji su i zagađivali okoliš i nisu bili primjereni trenutnom prometu i u Zadru i u županija. Najveću korist će imati, osim Liburnije, imati svi stanovnici Zadra i Zadarske županije, a naročito djeca i osobe s invaliditetom jer su svi autobusi prilagođeni njima.

Jelić je pohvalio Liburniju da je završila projekt godinu dana prije vremena, kao i napomenuo kako su Zadar i Zadarska županija i dalje dobri u povlačenju europskih sredstava:

– Samo u SAFU imamo 80 ugovora vrijednih preko 1,4 milijarde kuna iz Zadarske županije za različite projekte. Ne samo prometna povezanost već i drugi, grade se dvije luke, dnevna bolnica, studentski centar itd.

Zamjenik gradonačelnika grada Zadra Ante Babić istaknuo je kako je razina pružanja usluga prijevoza 2015. i 2016. i danas gotovo neusporediva. Tad su autobusi bili prosječne starosti 16-17 godina i imali 25-26 milijuna prijeđenih kilometara.

Zamjenik župana Šime Vicković se, pak, prisjetio vremena kad se Liburnijinim autobusima vozio svaki dan u školu.

– Relativno sam najmlađi ovdje među vama i prije nešto više do 20 godina kad sam putovao u srednju školu u Zadar, poznavao sam svaku rupu od Zemunika do Zadra pogotovo ako je vozio vozač Strško. Išao je stari autobus i skakalo je kao u bačvi. Sad možemo vidjeti da je to jedan novi vozni park i time će to uvelike pomoći djeci da budu fokusirana na školu, starijim osoba koji putuju prema doktoru da ih odmah ozdravi čim sjednu u novi autobus, da im ljeti klima hladi a ne da ih grije tako da idemo pravim putem. – ispričao je Vicković.

Glavni gost ovog predstavljanje svakako je bio državni tajnik u Ministarstvu Josip Bilaver.

– Mjesec darivanja je najbolje započeti jednim ovakvim poklonima. Ovo je poklon Liburniji, ali i svim našim građanima, kako u Zadru tako i svim mjestima u kojima Liburnija obavlja uslugu javnog prijevoza. U dva poziva smo povukli ukupno preko 900 milijuna kuna europskih sredstava i obnovili cjelokupnu flotu autobusa u devet velikih gradova u Republici Hrvatskoj. Od tih 900 milijuna kuna, 100 ih je došlo u Zadar. Od šest autobusa, u Zadru ih 46 i ne treba ponavljati koji su to ciljevi i što to znači za Liburniju koja samim tim smanjuje troškove održavanja i goriva i postaje mnogo konkurentnija nego što je bila do sad uz smanjenje CO2. Najvažnije nam je da naši građani budu zadovoljni i da javni prijevoz odabiru mnogo češće nego što je bio slučaj do sad i to je jedna od najvažnijih stvari, uz zaštitu okoliša, da se prebacuje fokus s osobnog prijevoza na javni gradski prijevoz. – kazao je, između ostalog, Bilaver.

Po završetku službene prezentacije, svi su se iz publike, a među njima je bilo i općinskih načelnika i gradonačelnika, spustili u dvorište u razgledavanje autobusa. Zamjenik župana Vicković iskoristio je priliku da i on sjedne za volan, kao nekad vozač Strško, a za volanom se okušao i državni tajnik Bilaver.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...