Počela potražnja za sezonskim radnicima: prodavač, kuhar i knjigovođa najtraženija zanimanja

Prema desezoniranim podacima, OVI indeks (Online Vacancy Index) je u siječnju zabilježio povećanje od 5,4 posto u odnosu na prethodni mjesec, što je poboljšanje u odnosu na prosinac kada je indeks pao za -2,5 posto na mjesečnoj razini.

Navodi se to, naime, u izvješću Ekonomskog instituta Zagreb.  Prema istom, rast je još izraženiji na godišnjoj razini jer je 10,1 posto ostvarenih u odnosu na siječanj prošle godine, značajno veća stopa rasta od one zabilježene u posljednjem mjesecu prošle godine koja je iznosila 3 posto. Nakon što je u posljednjem tromjesečju prošle godine indeks porastao za 4,7 posto u odnosu na prethodno tromjesečje, sudeći prema desezoniranim podacima za siječanj ove godine, rast na kvartalnoj razini izvjestan je u prvom tromjesečju ove godine iako bi za veću razinu pouzdanosti trebalo pričekati barem još podatke za veljaču.

– Prodavač, kuhar i knjigovođa su najtraženija zanimanja, dok su konobari ovoga puta pali na četvrto mjesto, a skladištar je zauzeo petu poziciju. Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u siječnju zabilježeno je u zanimanjima programer i građevinski radnik, dok je najveće povećanje opaženo kod prodavača, knjigovođa i medicinskih sestara. U odnosu na siječanj 2022. godine, značajnije se povećao udio oglasa u kojima se tražila srednja stručna sprema (s 31,4 na 35,2 posto), kao i niskokvalificirani rad čiji je udio porastao sa 6,8 na 9,6 posto. U skladu s trenutnim uvjetima na hrvatskom tržištu rada, udio oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno porastao je s 45,3 na 46,0 posto, dok se udio oglasa u kojima se nudio ugovor na određeno u godinu dana također blago povećao s 46,3 na 46,8 posto, navode s Instituta.

Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je povećanje u svim hrvatskim regijama, najviše na sjevernom Jadranu, i to za čak 44,2 posto, što najvjerojatnije upućuje na to da je ove godine potražnja za sezonskim radom započela nešto ranije nego inače. Kontinentalni dio Hrvatske zabilježio je povećanje broja oglasa, pri čemu je iznenađujuće prednjačila istočna Hrvatska s godišnjom stopom rasta od 17,4 posto. Najveći pozitivan doprinos rastu broja oglasa u istočnoj Hrvatskoj dali su oglasi za kuhare, prodavače i konobare.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...