Zračna luka Zadar želi postati prva u Hrvatskoj koja primjenjuje solarnu energiju i električne autobuse

Zračna luka Zadar priprema se za Schengen i rast prometa uz investiciju od 2,2 milijuna eura u preuređenje dodatnih aneksa putničkog terminala i proširenje piste, što će dovršiti do ljetnog reda letenja 26. ožujka kada zračne luke i službeno ulaze u šengenski režim, kažu za Hinu iz te zračne luke.

Riječ je o kapitalnoj investiciji s obimnim radovima na toj zračnoj luci, koja je u 2022. prvi puta imala više od milijun putnika sa njih 1,1 milijun, a kako su planovi i najave za 2023. i veći, očekuju da će uz tu investiciju moći prihvatiti i interkontinenatlane letove.

– Pri kraju je uređenje dodatnih aneksa zgrade u kojem će biti smješteni međunarodni dolazak/odlazak “non-schengen putnika”, uredit će se i sletna pista, a sve je dio većeg projekta kojim ta luka želi postati i prva zračna luka u Hrvatskoj s primjenom solarne energije i električnog autobusa, čime će pojačati svoje “zeleno i održivo” poslovanje, naglašavaju iz te luke.

Od samog ulaska u šengen očekuju lakši protok putnika, pogotovo što će većina putnika biti domaći, koji ne moraju prolaziti kontrolu putovnica već samo zaštitni pregled.

Dio putnika koji nisu u tom režimu i dalje će prolaziti kontrolu putovnica, ali s obzirom da je i do sada to bio slučaj, za njih praktički nema promjena.

Rast prometa i novi letovi znače i novo zapošljavanje

– Imamo odlične najave za 2023. i očekujemo 5 do 10 posto veći promet putnika u odnosu na, za nas, rekordnu 2022. kada smo po prvi put zabilježili milijunski promet. To je izniman rezultat i s obzirom da smo prva hrvatska zračna luka koja je premašila predpandemijski promet, poručuju iz zadarske zračne luke.

U skladu s najavljenim porastom prometa kažu da će i dodatno zapošljavati, zbog čega su u siječnju provodili i natječaj za sezonske radnike, za koje je postupak odabira u tijeku.

Vjeruju da će i uspjeti pokriti sve potrebe za sezonskim radnicima, tim više jer vide da postoji dovoljni interesa za rad na zračnoj luci, pri čemu iznose i podatak da su prošle 2022. godine imali po mjesecima prosječno 248 zaposlenih, dok za 2023. planiraju da će njihov broj porasti na 254.

Trenutno, u još zimskom redu letenja imaju (samo) svakodnevne domaće letove Croatia Airlinesa (za Zagreb i Pulu), što će se kao i svake godine, kako najavljuju, bitno promijeniti s ljetnim redom letenja.

– Iako je još prerano govoriti detaljno o redu letenja, već sada možemo potvrditi da će biti i novih linija i novih aviokompanija. Primjerice, ove godine dolazi nam S.A.S. sa linijom za Kopenhagen, a do sada su u najavi i tri nove linije talijanskog prijevoznika Milano Malpensa (MXP), njemačkog Munstera i poljskogi Rzeszowa, otkrivaju na upit Hine.

Njihov, sada već tradicionalno najveći partner za ljetni red letenja, prijevoznik Ryanaira, nudi pak 46 linija.

Poslovanje u 2022. sa znatno višom dobiti nego 2021., ali i nego 2019.

Na pitanje o financijskim rezultatima poslovanja u 2022., odgovaraju da procjenjuju da će Zračna luka Zadar za 2022. imati dobit oko 24,47 milijuna kuna, što bi bilo za 203 posto više od dobiti u 2021., ali i za 262 posto više nego u 2019.

Tome je vodio i veliki porast prihoda u 2022., ali s obzirom da godišnja izvješća o poslovanju za 2022. još nisu dovršena, iznose samo ostvarene prihode za devet mjeseci 2022., od gotovo 95 milijuna kuna, dok su u cijeloj 2021. ostvarili više od 65,5 milijuna kuna prihoda.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...