Naplatne kućice odlaze u povijest! Novi sustav elektroničke naplate cestarine koštat će HAC 100 milijuna eura
Hrvatske autoceste putem javne će nabave odabrati najboljeg ponuđača za uvođenje novog sustava naplate cestarine, kojim će se zamijeniti postojeći sustav ENC-a i “ručne” naplate na svim dionicama autocesta u Hrvatskoj.
Proces odabira ponuđača u projektu elektroničkog sustava naplate cestarine započeo je otvaranjem javnog natječaja u Elektroničkom oglasniku javne nabave Narodnih novina, koji će biti otvoren 60 dana.
Procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj iznosi 100 milijuna eura.
Naplata bez zaustavljanja
Novim sustavom zamijenit će se postojeći sustav naplate, i to rješenjem elektroničke naplate cestarine na temelju rješenja slobodnog protoka s više voznih trakova, bez zaustavljanja vozila s beskontaktnim načinima plaćanja. U novom sustavu cestarina će se naplaćivati ovisno o prijeđenoj udaljenosti i skupini vozila. To će se rješenje uvesti u postojeću mrežu autocesta subjekata za naplatu cestarine s naplatom za sva vozila.
Tehnologije novog sustava imat će dvije glavne komponente: tehnologiju za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja (5,8 GHz) i ALPR tehnologiju (video očitavanje registarskih pločica) za naplatu cestarine povremenim korisnicima za laka vozila te nadzor plaćanja cestarine svih vozila. U novom sustavu ENC uređaji bit će vezani za registarsku oznaku vozila, što znači da će se cestarina tim putem naplaćivati samo za transakcije tog vozila.
Navedeno znači i da će se svi korisnici u novom sustavu naplate, uključujući korisnike ENC uređaja i ALPR sustava, morati registrirati u sustav, pri čemu će morati dostaviti podatke barem o broju registarske oznake vozila, državi izdavanja registarske oznake i načinu plaćanja. Pre-paid korisnici, dakle, ne smiju biti anonimni, već njihovi podaci moraju biti poznati sustavu.
HAC od ponuđača traži izradu tehničkog rješenja za opisane sustave, njihovu dobavu, postavljanje naplatnih točaka te uspostavu sustava daljinskog nadzora naplate. Rješenje, kažu, mora biti proširivo, pa i kompatibilno s budućim komunikacijskim sustavima za povezivanje automobila s infrastrukturom (C-V2I i V2I).
Prepoznavanje vozila i naplata morat će se odvijati pri svim brzinama kretanja vozila, do čak 250 km/h, piše Autonet.