Rekonstruira se rekonstrukcija, dakle ima se!

Iako je od rekonstrukcije i puštanja u promet križanja na Žmirićima, na sjeverozapadnom ulazu u grad, prošlo nešto više od tri godine, ono prema svim pokazateljima od lipnja 2009. godine nije ispunilo očekivanja, jer gužve i kilometarski zastoji u srpnju i kolovozu osobito s turističke ceste iz pravca Nina svakog jutra i u poslijepodnevnim satima u ovim mjesecima potpuno blokiraju ovu prometnicu na ulazu u Zadar. Kolone iz pravca Nina znaju se protezati od navedenog križanja pa sve do gradskog deponija. Iako se i prije tri godine činilo da bi možda baš na tome križanju najidealnije rješenje bilo u obliku dvotračnog kružnog toka, no, prema riječima dogradonačelnika Darka Kasapa, ono tada nije bilo ostvarivo najvjerojatnije zbog neriješenih imovinopravnih odnosa, što nije mogao sa sigurnošću potvrditi jer u to vrijeme još nije bio u Gradskoj upravi.

Dakle, u prvoj rekonstrukciji umjesto kružnog toka na Žmirićima su osvanuli semafori, a o kružnom toku kao najidealnijem rješenju nije se previše razmišljalo jer je raskrižje rekonstruirano prema planovima iz 1995. godine kada se rotori nisu ni razmatrali, pa su raskrižjem kod Žmirića zavladali semafori. Prema nekim saznanjima ideja o kružnom toku osim zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa odbačena je i zbog mišljenja pojedinaca koji su tada sudjelovali u radu Gradskog vijeća kako Zadrani nemaju iskustva i ne znaju voziti u višetračnom kružnom toku. Naravno, plan sa semaforima se pokazao potpunim promašajem na tom području te sada Grad Zadar u suradnji s Hrvatskim cestama, usprkos recesiji ipak razmatra taj ‘komplicirani kružni tok’. I u ovim teškim vremenima Grad pokazuje kako u gradskoj blagajni ipak ima novaca za ispravljanje grešaka “struke” na prometnim pravcima, kojih je, ruku na srce po gradu zaista mnogo. Jedan od primjera je i kružni tok pored Trgovinskog centra koji ne dopušta povratak automobilima sa sjevera ponovno na Relju što je prije tzv. rekonstrukcije bilo moguće, čime je napravljen ogroman propust tzv. stručnjaka, ali i kružni tok u sklopu prostora bivšeg TIZ-a čime se niti malo nije riješio problem prometovanja na cesti ispod uz samu Branimirovu obalu.

Naime, sve ove ne baš tako davne rekonstrukcije najvjerojatnije u bliskoj budućnosti očekuju bar po još jednu rekonstrukciju . Mnogi se pitaju kako stručnjaci koji su se bavili izradom planova i prometnih studija nisu odmah uzeli u obzir mogućnost potpunog promašaja ovih projekata, jer oni to prema svim raspoloživim činjenicama, ali i ponovnim rekonstrukcijama očito jesu, no to je već neka druga priča s mnoštvom ljudi koji su se od 90-ih godina na ovamo izmijenili u Gradskoj upravi. Zanimljivo je istaknuti, kako su i za Žmiriće koji su sada aktualni , ali i za prometnicu od male pošte do raskrižja u Ljepotici postojale prometne studije i izrađeni planovi koji su poslije odbačeni. Zašto? Sada nitko navodno ne zna ili jednostavno ne želi znati i odgovoriti. No, trebamo biti sretni. Vjerojatno smo jedini grad na svijetu koji svoje prometnice na istim mjestima rekonstruira svake tri do četiri godine, što zasigurno utječe na sigurnost vozača radi kojih se sve to radi.

Dakle, ima se i radi se. Krize za Zadar nema i optimistično s gradskim projektima kročimo u svijetlu budućnost za razliku od mnogih drugih gradova lijepe naše.

– Svjesni smo stalnih gužvi na tome križanju, ali u samo dva ljetna mjeseca. Dosadašnja rekonstrukcija je samo donekle povećala protočnost prometa, ali ne u potpunosti. Razmišljamo o gradnji lijevih skretača pa čak i o novoj rekonstrukciji križanja u kružni tok. Sve ovisi o vrlo kompliciranim imovinskopravnim odnosima na tom dijelu koje bi grad Zadar trebao riješiti. U svakom slučaju, u sljedeća tri mjeseca trebala bi biti dovršena izrada plana kojeg radi tvrtka D&Z . Izradom plana će se zapravo definirati konačni izgled raskrižja na Žmirićima. Projektant, odnosno tvrtka D&Z dat će svoje prijedloge i mišljenje o kružnom toku, jednotračnom ili višetračnom, ili izradi lijevih skretača. Nakon izrade plana on će se prezentirati Gradskom vijeću te dati istom na usvajanje. Tada će gradski vijećnici i nadležne gradske službe imati mogućnost sugeriranja, odnosno prihvaćanja ili neprihvaćanja takvog prijedloga rješenja na ovoj prometnici. Uvjeren sam da ćemo u konačnici na tom raskrižju koje je preopterećeno konačno dobiti kvalitetno rješenje. Još se ne zna da li će se raditi planovi za kružni tok ili izradu lijevih skretača. Kružni tok je u pravilu puno bolje rješenje ukoliko se ne radi o višetračnim prilazima, kao što je to primjerice na ulazu u Zagreb, naime, što više traka ulazi u kružni tok stvara se više mogućnosti za prometnim nezgodama, što je kontra tog rješenja, no usprkos tome tim rješenjem bi se zasigurno dobila veća protočnost prometa na tom raskrižju, naglasio je Kasap.

Trenutni problem raskrižja na Žmirićima je upravo nemogućnost da iz pravca Nina primi veliku količinu vozila u kraćem razdoblju. Taj problem neće se tako lako riješiti, bez obzira na opetovanu rekonstrukciju križanja ukoliko to rješenje ne bude u obliku dvotračnog kružnog toka, ističu stručnjaci koji su davno ukazivali na ovo rješenje kao jedino prihvatljivo na tom području.

– Mislim da bi se bez obzira na sve ovaj problem mogao riješiti i gradnjom lijevih skretača identično raskrižju Splitske ulice i ulice Domovinskog rata. Dakle, za odustajanje od ideje o izgradnji kružnog toka krivi su vjerujem bili neriješeni imovinskopravni odnosi, a osim toga trebalo je izmjestiti i azil za pse, što bi se u skorašnjoj budućnosti trebalo riješiti. To je preduvjet da bi se moglo ići u otkup zemljišta odnosno rješavanja imovinskopravnih odnosa. U skladu s tim će izrađivač plana izložiti određene prijedloge i rješenja. Za koje god se rješenje od dva navedena odlučili, konačni učinak bi trebao biti više nego dobar, zaključio je Kasap.

Iako je trenutno vrijeme daleko od idealnog za financiranje bilo kakvih radova, a kamoli rekonstrukcija rekonstrukcije dogradonačelnik ističe kako će se projekt raditi u suradnji s Hrvatskim cestama, odnosno sufinancirat će ga zajedničkim snagama. Osim rješenja glavnog problema, protoka prometa na tom raskrižju, interes je Grada, kako kaže, provesti i koncept biciklističkih staza od samog grada pa sve do Vira, čime bi ovom rekonstrukcijom bitno utjecali i na turističku ponudu grada.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...