Dragi putnici, pričekajte idući trajekt. Kreće za sedam dana!

Predsjednik Otočnog sabora Denis Barić uputio je otvoreno pismo Vladi i Saboru tražeći od njih da uspostave nadzor i otočane iščupaju iz kandži državne tvrtke “Jadrolinija” i naftne kompanije Ina. Barić podsjeća da je zbog nedostatka sredstava Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture sredinom prošle godine s Agencijom za obalni linijski pomorski promet krenulo u reduciranje linija po obalnim županijama, piše Slobodna Dalmacija.

Tada su prihvaćene primjedbe otočana po kojima ne bi smjelo doći do drastičnog ukidanja isplovljavanja, ali su se, upozoravaju iz Otočnog sabora, pojavili problemi s trajektnim linijama u slučajevima neisplovljavanja trajekata ili prekida plovidbe.

– Otočani imaju osjećaj da “Jadrolinija” koristi pravo donošenja odluka od strane zapovjednika o mogućnosti i sigurnosti plovidbe, čime “Jadrolinija” ostvaruje uštede u poslovanju, ali se ne postavlja pitanje nedostaju li otočanima osnovne prehrambene namirnice, jer sljedeće isplovljenje je tek po redu plovidbe, a ne nakon stvaranja uvjeta za plovidbu, piše Barić, podsjećajući da neke linije imaju svega jedno isplovljenje tjedno. Zbog toga, probleme imaju i otočni gospodarstvenici, pa Otočni sabor od Vlade i Sabora traži da utječu na državnog brodara “kako bi nakon nemogućnosti isplovljenja i plovidbe tu plovidbu ostvarili nakon uspostave plovidbenih uvjeta, a ne da čekaju sljedeće redovno isplovljenje”.

 

Pregrijani motori

Da Otočni sabor ne puca u prazno, pokazuje i primjer pristajanja, bolje reći nepristajanja trajekta “SIS” na Silbi prošloga petka.

– U petak je katamaran uredno stigao na Silbu, a trajekt je krenuo iz Zadra, pristao je u Istu i Olibu, ali se zbog jake bure nije uspio probiti do Silbe, pa su putnike vratili do Ista i natrag u Zadar. Trajekt je bio pun kamiona, putnici su jednostavno poludjeli jer to nije prvi put. Nitko ne pamti, iako su to i ovaj put obećali, da je “Jadrolinija” ikad nadoknadila to učestalo nepristajanje.

Svaki put idući trajekt pristane tek nakon sedam dana i nitko nas ne pita što je s kamionima i njihovom robom i putnicima koji nisu stigli, nego moraju čekati punih tjedan dana na novu redovnu liniju, kaže Ana Lukin, predsjednica Mjesnog odbora na Silbi.

– Problem nije samo u nevremenu, nego i u tome što se na trajektu “Hanibal Lucić” svako malo pregriju motori, tvrdi Ana Lukin, podsjećajući da u slučaju kvara “Jadrolinija” ima zakonsku obvezu “ponoviti” vožnju u roku od 24 sata.

– Ponekad, uglavnom je to preko praznika, problem bude i u tome što postojeći trajekti nemaju dovoljne kapacitete, pa ne mogu prevesti ni sve kamione, a nema potrebe govoriti koliko to izneredi otočane i život na otocima, kaže predsjednica MO-a Silba. U svom pismu upućenom Vladi i Saboru, Otočni sabor “dere” i po nacionalnoj naftnoj kompaniji:

– Ina je obustavila isporuku plavog dizela koji koriste ribari za svoje brodove. Poznato Vam je da veći dio gospodarstva na otocima čine ribari, pa je prekidom isporuke plavog dizela Ina dovela u pitanje njihovo poslovanje, stoji u pismu Otočnog sabora.

– Upoznati smo s uvođenjem novog goriva, ali se bojimo i novih cijena toga goriva, skreće pažnju u svom pismu predsjednik Otočnog sabora.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...