Otočani žele trajekt koji može izdržati plovidbeni red, a ne “Sis”

Predstavnici mjesnih odbora Molata, Ista, Oliba, Silbe i Premude na konferenciji za novinare su od Jadrolinije zatražili da na liniji Zadar-(Ist)-Olib-Silba-Premuda-(Mali Lošinj) osigura adekvatan trajekt koji bi, kako je kazala predsjednica MO Silba Ana Lukin, ako ništa drugo, a ono vozio po plovidbenom redu.

– Zamolili bismo brodara da, nakon nemogućnosti ostvarenja plovidbe, tu plovidbu obavi nakon uspostave plovidbenih uvjeta, a ne da čeka sljedeće redovno isplovljavanje broda, rekao je predsjednik Otočnog sabora Denis Barić napominjući kako će predstavnici spomenutih mjesnih odbora pismo s ovim zahtjevom uputiti i na “sve relevantne adrese u Hrvatskoj”, piše Zadarski list.

 

Pravednije rasporediti trajekte

– Od konca prosinca do 8. veljače na ovoj trajektnoj liniji od predviđenih 20 putovanja četiri nisu održana, dakle, riječ je o svakom petom putovanju. Ova trajektna linija jednom tjedno, petkom, povezuje naše otoke s Malim Lošinjem, a u navedenom razdoblju od sedam predviđenih putovanja, pet ih nije ostvareno što je 70%, pa je, nažalost, trenutačno realnije očekivati da trajekt neće isploviti, nego da ćete njime stići do Malog Lošinja, rekla je Lukin navodeći kako razlog tolikom broju otkazivanja putovanja nisu samo vremenske prilike, već leže u neodgovarajućem trajektu, odnosno u činjenici da na toj liniji prometuje trajekt “Sis”.

– Po važećem plovidbenom redu putovanje do Oliba traje 3 sata i 20 minuta, do Silbe 4 sata i 10 minuta, do Premude pet, a do Malog Lošinja skoro sedam sati. Taj je plovidbeni red rađen po trajektu performansi kakve ima “Bartol Kašić” koji prometuje u ljetnom razdoblju i postiže maksimalnu brzinu od 13,2 čvorova dok mu prosječna brzina putovanja iznosi 12,1 čvorova. U zimskim mjesecima prometuje trajekt “Hanibal Lucić” čije je prosječna brzina 9,7 čvorova, ali taj trajekt ne prometuje već 40 dana. Zamijenjen je trajektom “Sis” još slabijih performansi, maksimalne brzine 10, a prosječne brzine 8 čvorova, rekla je Lukin navodeći kako otočanima, osim dugotrajne vožnje, problem predstavlja i mali kapacitet trajekta zbog čega je kartu i teretnicu za vozilo potrebno rezervirati i do 10 dana unaprijed.

– Jadrolinija ima na zadarskom području zamjenski brod, ima bolje zatvorene brodove, pa zar taj dan kad su vremenski uvjeti loši ne može “Sis” voziti za Preko gdje nema bure, a neki zatvoreni trajekt do Oliba ili Lošinja? Jadrolinija itekako ima boljih zamjenskih brodova, ali na drugim područjima – u Splitu i Rijeci, a nadležni bi trebali malo pravednije rasporediti svoje kapacitete, istaknuo je Ivica Levačić, potpredsjednik MO Ist.

 

Nedostaje rashladna komora

– Od davnih vremena se zna da ovdje moraju prometovati brodovi koji imaju veće maritimne sposobnosti. “Sis” je građen 1974. godine i 20 godina je plovio na liniji White Island – Southampton, vozio je 14 čvorova i imao je četiri motora, a sad ne znamo kakva je situacija, dodao je Stanislav Kleva iz MO Olib.

– U ljetnim mjesecima problem je i to što na trajektu ne postoji rashladna komora tako da se svi naši mliječni proizvodi, jaja, voće i povrće voze na 30 stupnjeva po četiri ili pet sati poslagani između vozila i među ispušnim plinovima što stvara probleme našim trgovcima jer se proizvodi kvare prije isteka roka trajanja. Uvođenjem HACCAP sustava u ugostiteljske objekte, otočnim je ugostiteljima postalo neizvedivo poštovati odredbe propisane zakonima i pravilnicima o postupanju s hranom čime se otočne gospodarstvenike stavlja u još nepovoljniji položaj, istaknula je Lukin.

 

Više o ovoj temi pročitajte na portalu Zadarskog lista

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...