Tankerska se vraća u 1963. godinu

Suočena sa snažnom i dugotrajnom poslovnom neverom, zadarska kompanija “Tankerska plovidba” ovih je dana zaključila prodaju još dvaju brodova, oba izgrađena 2000. godine: Rusima je prodano “Diklo“, dok će vjerojatno u grčkom vlasništvu ubuduće ploviti tanker “Kornati“.

Kako neslužbeno doznajemo, od spomenutih poslova, koji su sklopljeni još proljetos, hrvatski bi brodar trebao uprihoditi oko 18 milijuna dolara, odnosno oko 105 milijuna kuna, ali upravo je lanjski gubitak od pola milijarde kuna, ponajprije prouzročen višegodišnjom krizom na globalnom tržištu tekućih tereta, bio ključan povod prodaji četvrtog i petog zadarskog broda u proteklih 16 mjeseci.

Kada se tome pridoda i činjenica da je u veljači otkazana gradnja jednog od dvaju ugovorenih tankera u južnokorejskom škveru SPP, te nedavno odstupanje cjelokupne Uprave predvođene Lenkom Milinom, jasno je da “Tankerska plovidba“ prolazi kroz najteže dane u svojoj novijoj povijesti.

 

Kupci iz Murmanska

U floti drugog po veličini hrvatskog brodara trenutačno plovi 14 brodova, ukupne nosivosti oko 1,05 milijuna tona, čija prosječna starost iznosi nešto manje od šest godina, uz samo dva broda starija od 10 godina.

No, istodobno je to po “tonaži“ najmanji kapacitet zadarskog brodovlja od davne 1994. godine, a po broju brodova to znači povratak 50 godina unatrag, iako taj dio statistike nije usporediv jer je tadašnja ukupna nosivost “Tankerske“ iznosila tek oko 10 posto današnje.

Dosadašnje “Diklo“ u južnokorejskoj luci Pohang preuzet će posada malteškog brodara “Breeze Navigationa“, iza koje stoji kompanija “Koma Shipping Services“ iz ruskoga grada Murmanska.

Zanimljivo je spomenuti da je maltešku tvrtku još 90-ih godina osnovao splitski “Jadroplov“ i ona je bila formalni vlasnik broda “Šolta“, koji su 2002. zajedno s “Breeze Navigationom“ otkupili Rusi.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...