Katastrofalni učinci nezaključivanja ocjena na polugodištu

Prema reakcijama mnogih roditelja, ali i nastavnika, prošlogodišnje ukidanje zaključivanja ocjena na polugodištu pokazalo se katastrofalnim. Naime, prema podacima kojima raspolažemo čak 90 posto učenika u ovom istom periodu ima lošije ocjene nego prošle godine.

Bez kontakta i mišljenja nastavnika i sindikata, ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović je prošle godine donio odluku o ukidanju zaključivanja ocjena na polugodištu. Obrazlažući odluku ukidanjem stresa zaključivanja, Jovanović je tada osigurao izuzetno stresan kraj godine kako za učenike, tako i za profesore, ali i roditelje jer su učenici vrlo bezbrižno prikupili loše ocjene kroz cijelu godinu, koje su na kraju godine trebali ispraviti, no tada više nisu ni znali za koje gradivo su ih dobili.

Iako su učenici i profesori izrazito protiv nezaključivanja ocjena na polugodištu s obzirom na prošlogodišnje iskustvo, praksa se i dalje nastavlja.

O pravim učincima te odluke porazgovarali smo sa Sabinom Glasovac, pomoćnicom ministra Jovanovića.

– Nemam informaciju kako je većina učitelja i profesora, roditelja i učenika protiv te mjere nezaključivanja. Da bismo to mogli tvrditi moramo imati nekakve relevantne podatke. Budući da su popravni ispiti jesenskog roka završili krajem kolovoza te je počela nova školska godina, mi u ministarstvu tek izrađujemo analizu koja  će pokazati što je nezaključivanje ocjena donijelo dobroga ili eventualno lošeg.  Na temelju toga ćemo moći poduzimati daljnje korake. Druga važna stvar je činjenica da je trenutno u javnoj raspravi nacrt strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije koja bi se u hrvatskom Saboru trebala usvojiti početkom godine. U toj strategiji jedan od bitnih dijelova odnosi se upravo na drugačije postavljanje sustava vrednovanja, praćenja i ocjenjivanja učenika, kazala je Glasovac.

Jednako tako, istaknula je kako se u ovom trenutku još uvijek ne može govoriti o potpunom ukidanju sustava ocjenjivanja u našim školama.

Sabina Glasovac (Saša Čuka / Antena Zadar)– Još uvijek ne možemo o tome govoriti,jjer još uvijek ne znamo u kojem će pravcu strategija ići jer je još u tijeku javna rasprava. Ovakav sustav ocjenjivanja koji sada imamo pokazao je neke svoje nedostatke i definitivno će se neke stvari morati mijenjati nakon usvajanja strategije, rekla je Glasovac.

Psiholozi često ističu vezano uz zaključivanje ocjena na polugodištu kako je dobro za učenike da imaju jedan mehanizam nagrada odnosno kažnjavanja što ih potiče na odgovorniji odnos prema svojim školskim obvezama.

– Kao osoba koja je radila u školi te kao i razrednik kada date ocjenu učeniku iz bilo kojeg segmenta dužni ste mu obrazložiti tu ocjenu, dužni ste mu ukazati  na neke nedostatke, odnosno manjkavosti u njegovom savladavanju gradiva te mu dati upute kojima ćete mu pomoći da te nedostatke otkloni. Jednako tako razrednici su kao i roditelji dužni u toj jednoj konstantnoj komunikaciji i na satovima informacija te roditeljskim sastancima dati povratnu informaciju roditelju, ne samo na polugodištu, već tijekom cijele školske godine, odnosno ukazati roditeljima u kojim segmentima dijete ima poteškoće te što bi trebalo napraviti.  Ovaj “lakmus papir” na polugodištu, po meni ništa bitno nije donio, kazala je Glasovac.

Iako za takvo što u praksi nemaju vremena niti profesori, ali ni sve zaposleniji roditelji, učenici se vrlo često opuštaju do pred sam kraj školske godine kada je za određene korekcije u znanju zapravo već kasno.

–  Zakonska je obveza svakog roditelja da se informira o uspjehu, vladanju, odnosno postignućima svog djeteta. Jednako tako obveza roditelja je da se barem jednom tjedno informiraju, ako ne i češće o uspjesima odnosno neuspjesima svog djeteta.  Ja u svojoj praksi nisam stekla dojam da bilo tko krši propise, iako ima problema s pojedinim roditeljima, ali zato postoje propisani postupci po kojima se reagira ukoliko se roditelj ne informira, odnosno ponaša kao da se njega to ne tiče, istaknula je Glasovac.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...