HŽ otkazuje vlakove jer ih nema tko voziti

U zadnje dvije godine HŽ Putnički prijevoz otpustio je 154 strojovođe koje im sad nedostaju jer nema tko raditi. Oni koji su ostali, pak, ne žele voziti preko norme.

HŽ Putnički prijevoz danima otkazuje vlakove između Splita i Zagreba, Siska i Zagreba te između Karlovca i Bubnjaraca jer ih nema tko voziti te umjesto vlakova uvodi autobuse.

Vlakovi se otkazuju još od prošlog tjedna, pa je i u utorak ponovno otkazana linija između Karlovca i Bubnjaraca. Još u ponedjeljak je na stranicama Putničkog prijevoza stajala obavijest da se vlakovi otkazuju zbog “tehničkih problema”. Nakon našeg upita o čemu je riječ, obavijest je ekspresno maknuta. No istina je da je Uprava u posljednje dvije godine u sklopu restrukturiranja otpustila 154 strojovođe. Sad ih jednostavno nedostaje kako bi se sve linije odvezle.

– Upozoravali smo upravu da ne dođe u situaciju da ostanu bez strojovođa jer po njih ne mogu jednostavno otići na burzu rada i uzeti ih kad ih ponestane. Strojovođa mora barem šest mjeseci voziti uz nadzor kako bi sam preuzeo vožnju – komentiraDalibor Petrović iz Sindikata strojovođa Hrvatske.

Samo u utorak otkazali osam vlakova

A svaki od njih, ako su relacije kraće, može na dan odvesti nekoliko linija vlakova. Strojovođa nedostaje, a još nije ni počela ljetna sezona kad se uvode dodatne linije. Čini se kako je stanje sve bliže kolapsu.

Vlakovi koji se otkazuju od prošlog tjedna redom su dnevni vlakovi kojima obično putuju đaci i radnici na posao. Doznajemo i to da strojovođe jednostavno ne žele voziti preko svoje norme jer im se prekovremeni sati ne plaćaju redovito, ali i kako ne žele zbog “prebačene” norme i umora ugroziti svoj i živote putnika. Uz to, u utorak je HŽ Putnički prijevoz između Osijeka i Belog Manastira otkazao čak osam vlakova, i to zbog tehničkih kvarova.

Vlakovi se sve lošije održavaju i stalno kvare

Doznajemo da se vlakovi, u prosjeku stari 40 godina, sve lošije održavaju i stalno se kvare. Iz HŽ-a su samo kratko komentirali kako su autobuse na nekim linijama uveli zbog tehničko-tehnoloških razloga.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...