Šimunov: “Zakon nas sprječava da imamo kolodvor kakav bismo htjeli”

Osjećaj neizvjesnosti ispunio je sinoć Autobusni kolodvor zbog 50-minutnog kašnjenja autobusa Autotransa koji prometuje za Pulu. Gluho doba noći, polovica iste, autobusu nigdje traga, a sljedeći kreće tek ujutro. Hoće li doći, neće li doći, tko ima ikakve informacije? Da se radilo o kakvom stripu, svim okupljenima brojni bi upitnici lebdjeli iznad glava, a najviše bi ih se stvaralo nad šeširima turista koji na tolika kašnjenja nisu navikli u svojim zemljama.

Kašnjenja se događaju i kod nas se prihvaćaju kao normalna stvar, ali ono što smeta u cijeloj priči je činjenica da vam na Autobusnom kolodvoru Zadar nakon 22 sata više nitko ne može ponuditi ikakve relevantne informacije. Vrata zatvorene čekaonice zaključavaju se, zaposlenici odlaze svojim domovima, a nitko dežuran nije zadužen za prodaju karata i informiranje posjetitelja. Kako si to jedan svjetski poznati grad kao što je Zadar može dozvoliti pokušali smo doznati od Edvina Šimunova, direktora Liburnije.

Svjesni smo problema kojeg ste opisali, ali trenutno nemamo nikakvu mogućnost riješiti ga. Naime, zadarski kolodvor Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu spada u B kategoriju kolodvora. U Hrvatskoj samo Autobusni kolodvor Zagreb spada u A kategoriju, a jedino je kolodvorima u toj kategoriji dozvoljeno raditi nakon 22 sata. Da bi mi dobili A licencu Zakon predviđa brojna ulaganja za koja mi jednostavno nemamo novca, kazao nam je Šimunov.

A gdje je novac? Kako ga dobiti?

Do novca obavljanjem kolodvorskih usluga – teško i nikako. Prihodi kolodvora se smanjuju izmjenama i dopunama Zakona koje su dozvolile da se karte kupuju u poslovnicama prijevoznika, putem Interneta pa čak i u autobusu. Na taj način kolodvori ostaju bez dijela prihoda. Liburnija se financira dijelom iz gradskog proračuna, ali ta su sredstva trenutno nedostatna za ikakve investicije. Kazano nam je da će ubuduće u proračunu biti više novca za nas pa ćemo pokušati što više uložiti u kolodvor, no velik dio novca ipak će otići na održavanje gradskih autobusa. No, nije sve u novcu – pokušat ćemo s drugima koje pogađa ova problematika organizirati zakonodavnu inicijativu za pravedniji i stvarnosti prilagođeniji Zakon, najavljuje Šimunov.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...