U javni prijevoz grada stižu električni autobusi iz Kine

Tvrtka LTO Energy, kao ovlašteni distributer Yinlong Energy proizvoda u zemljama srednje i istočne Europe, uputilo je Gradu Zadru pismo namjere za mogućom suradnjom na području potencijalnog uvođenja električnih autobusa u zadarski sustav javnog gradskog prijevoza.

Yinlong Energy jedan je od najvećih svjetskih proizvođača električnih vozila te posjeduje patente za LTO (litij titanijev oksid) baterije.

Imajući u vidu da se od 2021. godine od strane EU očekuje zakonska regulativa o obvezi korištenja dijela voznog parka u javnom prijevozu upravo na električni pogon, Grad Zadar iskazao je interes za upoznavanje s novim mogućnostima osuvremenjivanja voznog parka javnog gradskog prijevoznika Liburnije kojim se potiče smanjenje emisije štetnih plinova i očuvanje okoliša.

U proteklim službenim sastancima s predstavnicima tvrtke LTO Energy predložili smo pilot projekt u kojemu bi upravo Zadar bio demo grad za autobuse tvrtke Yinlong,  te smo dali prijedlog, da se u Zadru nekoliko autobusa uključi u sustav javnog prijevoza i stavi u probni rad, bez obveze kupnje a za što treba osigurati preduvjete u smislu punjača i ostalih tehničkih parametara, kazuje nam Neven Klarin, pročelnik Ureda grada Zadra.

U skladu s prethodno navedenim aktivnostima tvrtka LTO Energy pozvala je predstavnike Grada u službeni radni posjet u sjedište te tvrtke koja je, kao domaćin, predstavnicima Grada Zadra i Liburnije d.o.o organizirala putovanje u sjedište tvrtke u Tianjing.

Tijekom boravka u Kini tvrtka Yinlong predstavila je svoje električne autobuse i pogon za proizvodnju. Jedna od tema razgovora bila je mogućnost da se u zoni Crno izgradi pogon za sastavljanje LTO baterija, što je bilo i ponuđeno s naše strane na preliminarnim razgovorima prije dolaska u Kinu. U idućem razdoblju dogovorena je razmjena svih ostalih potrebnih informacija te novi susret kineskim sugovornicima u Zadru. Ukoliko dođe do bilo kojeg oblika suradnje, ona će biti usklađena s pozitivnim propisima RH,  te analizirana i ocjenjena kao najpovoljnija za Grad Zadar, zaključuje Klarin. 

Naravno na ovu temu razgovarat će se i sa drugim proizvođačima i stranama koje pokažu interes za ovakav oblik suradnje i ostvariti moguća suradnja s najpovoljnijim i najprihvatljivijim partnerom.

električni autobusigrad zadarkinaliburnija