Je li kolovoz uspio spasiti sezonu? Brojke bolje od očekivanog, ali od danas smo na crvenoj listi ukupno 12 zemalja

Kolovoz je, čini se, spasio sezonu. Bolja je od očekivanja, a ostvareno je 64 posto lanjskog turističkog prometa. Direktor HTZ-a Kristjan Staničić tvrdi da svi možemo biti zadovoljni s obzirom na okolnosti jer prije nekoliko mjeseci nisu mogli ni pomišljati na ovakav turistički promet.

No promet je mogao biti još bolji da s porastom broja zaraženih nije padao broj turista. S prvim danom rujna Hrvatska je na crvenim listama brojnih zemalja.

Dvanaest ih ima stroge mjere za sve koji dolaze iz Hrvatske, od obvezne samoizolacije do testiranja. Njemačka je na crvenu listu stavila dvije dalmatinske županije, Splitsko-dalmatinsku i Šibensko-kninsku, Nizozemska preporučuje povratnicima dvotjednu samoizolaciju, a u Danskoj je obvezan test.

Istarski politički čelnici poslali su pismo slovenskom premijeru Janši u kojem ga mole da Vlada primijeni njemački regionalni pristup Hrvatskoj. Gradonačelnik Pazina Renato Krulčić tako je istaknuo da država garantira kako su slovenski državljani u Istri dobrodošli, ali i potpuno sigurni.

Manje je siguran državni proračun, iako se dobro punio u kolovozu. U cijeloj je zemlji izdano gotovo 197 milijuna računa vrijednih gotovo 19 milijardi kuna. Dosta, ali ipak 22 posto manje nego lani, kada su blagajne napunjene s gotovo 22 milijarde kuna. U Hrvatskim autocestama promet je bio još nešto slabiji, 27 posto manje vozila i 31 posto manje prihoda nego lani.

Iako su zadovoljni, ipak nisu oduševljeni jer se radi o gubicima. Zadovoljni su i kvarnerski hotelijeri. „Recimo da je samo srce ljetne sezone prošlo u nekim zadovoljavajućim brojkama s obzirom na cjelokupnu situaciju ove godine“ ističe glasnogovornik hotela Ivan Sarajlić za dnevnik.hr.

Kampovi su bili posebice traženi. Srpanj je bio odličan i iznad svih očekivanja, kolovoz je isto bio kvalitetan, ali je zato početak rujna postao žrtva loše vremenske prognoze i crvenih lista, zaključio je direktor kampa Luka Majcen. Ipak ugostitelji se nadaju da će i u posezoni imati koga posluživati.

HTZ već priprema kampanje i za posezonu. U fokusu će biti kontinentalni turizam, nautika i enogastronomija.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...