Povezivanje Gaženice s centrom; Park, šetnice i staze od uvale Bregdetti do kolodvora

U Velikoj vijećnici Grada Zadra predstavljena je Urbanistička studija povezivanja zone Gaženica sa centrom grada Zadra. Studiju je predstavio njezin autor, Pero Marušić, iz arhitektonske radionice „Marušić“.

Studijom se predlažu rješenja javnih sadržaja na prostoru od željezničkog kolodvora do uvale Bregdetti.

Gradonačelnik Grada Zadra, Branko Dukić, uvodno je podsjetio kako je jedan od njegovih prioriteta s početka mandata upravo bilo povezivanje tzv. novog i starog Zadra, odnosno zone Gaženica s Poluotokom, zadarskim gradskim središtem.

Vrijeme je pokazalo kako je sama luka Gaženica i aktivnosti u njoj i oko nje nametnula ne samo promišljanje, nego i aktivno djelovanje u cilju integracije Gaženice u gradsko tkivo kroz sadržajno povezane prostore, istaknuo je Dukić naglasivši dio studije koji potencira uređenje i izgradnju novih javnih površina, parkova i javne sadržaje koji nedostaju tom području.

Studijom se pokušavaju riješiti sve dileme lokalnog stanovništva oko nedostatka javnih sadržaja i mišljenja sam kako ovaj dokument daje željene odgovore na realne potrebe za školom i vrtićem, sustava prometa i parkiranja, sportskim i rekreativnim sadržajima, uređenim zelenim i javnim površinama, naglasio je uvodno gradonačelnik Dukić.

Gradonačelnik Dukić također je istaknuo kako se studijom promišlja da bi prostor luke i industrijske zone u Gaženici trebao biti sjecište različitih prometnih tokova, a osim ideje povezivanja središta i istoka, studija nudi i ideju povezivanja sjevernih s priobalnim dijelovima Zadra.

Konačno, želim istaknuti kako ovu studiju danas predstavljamo javnosti kao jedno promišljanje i okvir u kojemu će se razvijati i graditi ovaj prostor, zaključio je gradonačelnik Dukić.

Studija povezivanja Gaženice s centrom grada obuhvaća prostor od sadašnjeg željezničkog kolodvora uz postojeću prugu sve do uvale Bregdetti, te je nastala kroz niz razgovora i promišljanja urbanističkih izazova i prilika koje su se dogodile nakon izmještanja trajektnog prometa iz uvale Jazine ali i nakon ukidanja putničkog željezničkog prometa koji se sukladno planovima seli u Gaženicu.

Studija daje prijedloge javnih sadržaja na navedenom prostoru kao što su javni gradski park, pješačke i biciklističke staze, šetnice uz more, rekonstrukcije lokalnih prometnica i prijedloge novih prometnih rješenja kao što je proširenje Biogradske ceste u četverotračnu prometnicu te izgradnja novoga rotora, a sve s ciljem rasterećenja prometa, posebice ljeti.

Studija, među ostalim, daje odgovor na pitanje javnog parkinga i predviđa oko 800 novih javnih parkirališnih mjesta, zatim predlaže sportske sadržaje koji bi se mogli uklopiti u prostor, put novog nogometnog igrališta, a nadovezuje se i na rekonstrukciju komunalne infrastrukture lučice Bregetti za koju je idejno rješenje u izradi.

Glavna miso vodilja bila je istaknuti potencijale koje Zadar ima kao mediteranska metropola zadržavajući i razvijajući svoj karakter mjesta ugodnog za život, istaknuto je, uz ostalo, na predstavljanju uz zaključak kako će prostorni plan grada Zadra te planovi nižeg reda dati detaljne razrade ove studije o kojoj će svoje mišljenje, prije toga, dati javnost.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...