Most Pašman-kopno gradit će Kinezi?; “Ako ne može preko EU fondova, mogu i oni koncesionirati most”

Predstavnici kineske kompanije CRBC, koja gradi Pelješki most, posjetili su Općinu Pašman kako bi se upoznali s mogućnostima izgradnje mosta Pašman – kopno.

Na sastanku održanom u četvrtak, 1. srpnja s načelnikom Krešimirom Ćosićem i njegovim suradnicima, predstavnici CRBC-a informirali su domaćine kako će početkom iduće godine uspješno završiti radove na Pelješkom mostu te da u Hrvatskoj već imaju svu potrebnu opremu i stručnjake koje bi angažirali ako se na lokalnoj i državnoj razini donese odluka o gradnji mosta Pašman – kopno, piše portal Otok Pašman.

Voditelj predstavništva CRBC-a u Hrvatskoj, gospodin Lu Shengwei i glavni inženjer gradnje mosta na Pelješcu, gospodin Wang svojim su domaćinima ponudili suradnju u izradi idejnog projekta mosta, a razgovaralo se i o svim drugim mogućnostima zajedničkog djelovanja kako bi se dugogodišnja želja otočana, njihovih gostiju i prijatelja konačno ostvarila nakon desetljeća pokušaja i upornog lobiranja za realizaciju najznačajnijeg projekta za naš otok.

Nakon što su u društvu predstavnika Općine Pašman brodom obišli predviđene lokacije za gradnju mosta s pašmanske i turanjske strane, predstavnici CRBC-a oduševljeni geografskom pozicijom, čistim morem te turističkim i drugim gospodarskim potencijalima koje bi u budućnosti  donijela povezanost kopna i otoka Pašmana, naglasili su da se most uz stručan i promišljen projekt, koji poštuje ljepotu tog dijela hrvatske obale, može završiti relativno brzo.

Zastupnici CRBC-a su upoznati sa željama Pašmanaca i dok se čeka dovršenje izrade stručne studije o izgradnji mosta koju je potaknula Općina Pašman, a financira Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture Republike Hrvatske, ostaje nam poželjeti kako će se ugodan i obostrano koristan susret na našem otoku pretvoriti u profesionalnu suradnju.

Studija izvodljivosti trebala je analizirati dva idejna rješenja, različita po tipu mosta i širini plovnog područja ispod njega. Kamenito dno i pogodna dubina od 13-14 metara u prosjeku činile bi ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog iako bi bili iste dužine – 2200 metara.

“Ministarstvo financira dvije studije izvedivosti. Prva verzija je 400 milijuna kuna, druga 617 milijuna što su i duplo jeftinije cijene nego što se baratalo do sada, s ciframa od milijardu kuna”, kaže načelnik Općine Pašman Krešo Ćosić za RTL.

Predstavnici kineske tvrtke koja gradi Pelješki most ponudili su suradnju, mogućnost izvedbe, projektiranja. Ako može preko EU fondova, a ako ne, oni mogu i koncesionirati most”, kaže Ćosić.

Mogućnost koncesije bi značila i naplatu cestarine, ali ona bi svakako bila jeftinija od trajekta smatra i načelnik druge otočne općine.

“Prvo i osnovno, donio bi sigurno nove investicije i ulaganja u naš otok..Smanjio bi i trošak izgradnje objekata, kako za domaće stanovništvo kad rade sebi kuće, tako i za nove investitore jer morate biti svjesni da svaka izgradnja na otoku je u startu skuplja 20 do 30 posto zbog prijevoza trajektom”, kaže načelnik Općine Tkon Anđelo Palaškov.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...