Gaženica: Putnički terminal može se graditi i za 35 milijuna eura
Radovi na gradnji druge faze nove putničke i ribarske luke Gaženica su usporeni, no dovršenje ove faze nije upitno. U međuvremenu se događaju aktivnosti oko natječaja i organizacije Lučke uprave. Na pozivni natječaj za iskaz interesa za koncesiju za vođenje i upravljanje zgradom terminala na novom trajektnom i kruzerskom terminalu u Gaženici javilo se pet zainteresiranih, no o detaljima njihovih ponuda ravnatelj Lučke uprave Zadar Ivica Burić zasad ne može govoriti.
Naime, sve ponude detaljno proučava renomirana francuska konzultantska tvrtka Egis Bceom International, specijalizirana upravo za poslove savjetovanja na razvoju velikih infrastrukturnih projekata u sektorima transporta, energije, vodoprivrede i zaštite okoliša, piše Slobodna Dalmacija.
Nakon njihove analize Upravno vijeće će razmotriti što učiniti dalje. Jer, najprije treba odlučiti kako uopće prići gradnji zgrade putničkog terminala, a tek će se potom moći odlučivati o upravljanju. Greške u ponudi Predsjednik Upravnog vijeća Perica Šolić nam je nakon sjednice održane u Zadru, rekao kako još nije donesena nikakva definitivna odluka.
– Poznato je da su na natječaj za izvođača radova treće faze došle dvije ponude znatno veće od projektantskim troškovnikom predviđenih 42 milijuna eura. Imamo rok od šest mjeseci za odluku što će biti s ovim natječajem. Čim se provede izbor ravnatelja razmatrat će se i ovo pitanje, rekao nam je Šolić. Ima još, dakle, dosta vremena da se vidi kakve su to zapravo ponude.
Prema dostupnim informacijama ponuditelji su imali neke greške u ponudi, a kad se uzmu u obzir uvjeti ugovaranja u međunarodnim okvirima prema FIDIC standardima prema kojima se Gaženica gradi, realna je procjena da bi se projekt putničkog terminala mogao izvesti za 35 milijuna eura.
A postoji još mogućnost za nalaženje nekih rezervi u proračunu za državni udio u ovom projektu, ukoliko se zadarske snage udruže i na pravim mjestima objasne kakva je šteta zaustaviti ovakav projekt s obzirom na vrlo povoljan kredit.
Novi ravnatelj – do Nove godine Upravno vijeće Lučke uprave Zadar je odlučilo da se ide hitno, nakon Vladine suglasnosti na Statut, na raspisivanje natječaja za ravnatelja. Uvjeti su VSS tehničkog, nautičkog, pravnog ili ekonomskog smjera, pet godina iskustva na rukovodećim mjestima, potpuno znanje engleskog i najkvalitetniji razvojni program. Zanimljivo je ipak da jedino u Statutu Lučke uprave Zadar, za razliku od drugih lučkih uprava, izostavljen uvjet za ravnatelja da ima pet godina iskustva u pomorstvu. Šolić očekuje da bi odluka o novom ravnatelju mogla biti donesena do konca godine, a da bi dosadašnji ravnatelj Ivica Burić mogao otići u zasluženu mirovinu.