Zbog ovoga u trgovinama trošimo sve više

Svaki put kada se nađete u trgovini niste ni svjesni koliko je toga posloženo s ciljem da vas namami na veću potrošnju.

1. Kolica

Kolica za šoping izmišljena su 1938. i tada su bila mnogo manja nego danas. S godinama su ih počeli proizvoditi velikima kao danas, jer će vas podsvjesno mamiti da kupujete i potrošite više.

 

2. Boje

Boje imaju jak utjecaj na ljude pa trgovine namjerno koriste crvenu vezano uz rasprodaje, jer tada ljudi radije odaberu artikl i kupe ga.

 

3. Voće

U većini trgovina voće i povrće smješteno je na samom ulazu, jer su neke studije pokazale da zdrava hrana, jarke boje i mirisi dokazano povećavaju potrošnju.

 

4. Kompliciraju cijene

Neki artikli prodaju se na komad, drugi u paketima ili prema kilaži, a sve s ciljem da ne razmišljate je li to povoljno ili nije.

 

5. Slaganje povrća

Povrće je složeno tako da pomislite kako je svježe ubrano i stiglo ravno na police pa ćete ga prije kupiti.

 

6. Cvijeće

Obično se nalazi na ulazu u trgovinu tako da se ugodnije osjećate i više trošite.

 

7. Žele da ogladnite

U trgovinama se često osjeća miris svježeg kruha i peciva pa se trgovci nadaju da ćete malo ogladnjeti i kupiti više hrane.

 

8. Raspored namirnica

Važne namirnice poput kruha ili mesa uvijek su na kraju prodavaonice. To znači da ćete morati proći i pored ostalih namirnica pa možda kupiti i ono što niste planirali.

 

9. Manje pločice

Dakle, neke trgovine namjerno će postaviti manje pločice. Zbog zvuka kolica, misli odzvanjaju i brzo prolazite kroz redove, a zapravo ćete dulje gledati u police.

 

10. Hodate na lijevo

I način ulaska u trgovinu s desne strane prema izlasku nalijevo nije slučajan. Na taj način ćete više toga kupiti, jer ljudi u pravilu kupuju stvari s desnih polica.

 

11. Manipulacija djecom

Skupe stvari, poput žvaka i čokoladica, nalaze se u visini dječjih očiju ili pored blagajne kako bi ih uočili i moljakali vas da ih kupite.

 

12. Mislite da je jeftino, ali nije

Većina ljudi je u žurbi i kupit će stvari koje su istaknute kao povoljne. No istina je da one često i nisu tako povoljne, ali ljudi nemaju vremena to provjeravati i prođu skuplje.

 

13. A što dobro ide zajedno

Trgovci će određene proizvode namjerno staviti zajedno, piše Novi magazin. Na primjer, pivo i čips jer znaju da je to dobitna kombinacija za gledanje tekme u društvu.

 

14. Meso i riba prodaju

Prodaju se ispred bijelih zidova jer tako djeluju svježije.

 

15. Još o bojama

Tople boje će učiniti da više razmišljate, o tome što ćete kupiti, jasno. Zato će upravo u te boje obojiti zidove u dijelovima trgovine gdje bi voljeli da kupci provedu više vremena.

 

16. Glazba

I ona utječe na raspoloženje za šoping pa će vas recimo francuski štimung na odjelu s vinima prije natjerati da ga kupite.

Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...