Zašto je toliko poskupio kasko?
Vozači koji se ove godine odluče zaštititi od nezgode kasko osiguranjem morat će za to zadovoljstvo izdvojiti znatno više nego lani. Prema dostupnim podacima, police kasko osiguranja poskupjele su do 50 posto.
Čitateljica tportala ostala je nemalo iznenađena kada je zatražila obnovu police kasko osiguranja u jednoj domaćoj osiguravajućoj kući. Za automobil srednje vrijednosti za koji je prošle godine platila kasko 1.350 kuna, ove godine ponuđena joj je cijena blizu 2.000 kuna, uz obrazloženje da su ‘svi osiguratelji podigli cijene’.
Usporedba ovogodišnjih i lanjskih cijena pokazuje da su police kaska skočile i do 50 posto. Tako se, primjerice, cijena punog kaska za novi Golf (1,6 TDI) s 50-postotnim bonusom u Croatia osiguranju kreće oko 3.350 kuna dok je prošle godine iznosila oko 2.550 kuna. Rast cijena potvrdili su nam i iz nekoliko osiguravajućih kuća, ali bez navođenja postotaka.
Osiguratelji opravdavaju poskupljenja činjenicom da je već dulje vrijeme autokasko donosilo gubitke osiguravajućim društvima budući da je bilo više šteta nego uplaćenih premija.
‘Osiguravateljska industrija u Hrvatskoj godinama se nosi s neprofitabilnošću u segmentu kasko osiguranja koja se tolerirala krosfinanciranjem s obveznim osiguranjem autoodgovornosti te smo korigirali cijene kasko osiguranja. S obzirom na to da su u obveznim osiguranjima premije strmoglavo pale zbog liberalizacije tržišta, pritisak niskih cijena kasko osiguranja u industriji nije u skladu s održivim i odgovornim poslovanjem, stoga je bilo nužno uskladiti cijenu i vrijednost proizvoda’, odgovorili su na upit tportala iz Croatia osiguranja, naše najveće osiguravajuće kuće.
I podaci Hrvatskog ureda za osiguranje o kretanju premija kasko osiguranja potvrđuju rast cijena. Unatoč činjenici da je u prva tri mjeseca 2015. broj kasko osiguranja cestovnih motornih vozila smanjen za 1,14 posto, ukupna premija povećana je za 5,23 posto (sa 161 na 169,4 milijuna kuna) što jasno upućuje na korekciju cijena na više.
U Allianzu, drugoj po veličini osiguravajućoj kući u Hrvatskoj, također potvrđuju rast cijena kaska, ali napominju da su sredinom prošle godine potpuno redizajnirali program kasko osiguranja i na taj način proširili ponudu i klijentima dali veći izbor. ‘Radi se o individualizaciji cjenika u kojoj je cijena punog kaska značajno viša od cijene unutar koje su pokriveni oni najvažniji rizici bez manjih, estetskih šteta. Stoga je danas važnije nego ikada prije pažljivo čitati što stoji u pokriću kasko police’, napominju u Allianzu.
Razloge za rast cijena nalaze u strožoj regulaciji i nepovoljnim trendovima na automobilskom tržištu. ‘Osiguranje je djelatnost koju nadzire regulator pa se, sukladno regulativnom nadzoru, događa i korekcija cijena, jer je kod punog kaska frekvencija šteta vrlo visoka. Također, u Hrvatskoj je vozni park u prosjeku star te puni kasko postaje sve ekskluzivniji proizvod, dok na važnosti i potražnji dobivaju djelomična kasko pokrića prema pojedinim potrebama klijenata, a koja jamče prije svega sigurnost’, poručuju iz Allianza.