11 zadarskih nastavnika promovirano u zvanje mentora

Dugogodišnji trud nije prošao nezapaženo – najuspješniji hrvatski odgojitelji, učitelji i nastavnici, njih ukupno 353, ovog su četvrtka nagrađeni promocijom u zvanje mentora i u skladu s tim, nešto višom plaćom.

Promocija se održala u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, gdje su im ravnateljica AZOO-a Jadranka Žarković-Pečenković i pomoćnik Ministra obrazovanja Roko Andričević dodijelili svečana priznanja.

Potvrdu o više nego zasluženom napredovanju primilo je i 11 zadarskih profesora, odnosno jedna učiteljica razredne nastave i 10 srednjoškolskih nastavnika.

Jadranka Dunatov, učiteljica razredne nastave u OŠ Šime Budinića promovirana je u zvanje učiteljice mentorice, dok su u zvanje profesora mentora napredovali:

Jelena Barbarić-Gaćina, nastavnica biologije u Prirodoslovno-grafičkoj školi,

Ana Bjeliš, nastavnica njemačkog jezika u Gimnaziji Vladimira
Nazora,

Zvjezdana Dunatov, nastavnica filozofije u Gimnaziji Franje Petrića,

Ana-Marija Juričev-Martinčev, nastavnica likovne umjetnosti u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar,

Lidija Ledinić, nastavnica violončela u Glazbenoj školi Blagoja
Berse,

Siniša Matić, nastavnik logike u Gimnaziji Franje Petrića,

Suzana Matković, nastavnica njemačkog jezika u Gimnaziji Vladimira Nazora,

Natali Miletić, nastavnica likovne umjetnosti u Gimnaziji Jurja Barakovića,

Sandra Šango, nastavnica talijanskog jezika u Gimnaziji Vladimira Nazora,

Bojana Vukojević, nastavnica fotografskog dizajna u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar.

Koliko je ovo napredovanje značajno, dovoljno govori da se pri vrednovanju stručnosti i kvalitete rada učitelja odnosno nastavnika u obzir uzimaju uspješnost u radu s učenicima, izvannastavni stručni rad i konstantno stručno usavršavanje.

Nastavnik za svoj rad s učenicima treba biti ocijenjen kao vrlo uspješan ili odličan, da bi uopće stekao priliku napredovati. Osim u učionici, nastavnici moraju dati sve od sebe i izvan nje, budući da za svoj izvannastavni stručni angažman moraju steći najmanje sedam bodova.

Izvannastavni stručni rad učitelja obuhvaća održavanje oglednog nastavnog sata za stručni skup na županijskoj razini i šire, predavanje na stručnom skupu (najmanje županijske razine), vođenje stručnoga skupa u školi, općini, gradu ili županiji tijekom školske godine, pripremanje tematske izložbe otvorene za javnost, pripremanje javne kulturne priredbe u školi, vođenje stručnog društva, kluba ili sekcije za svaku školsku godinu, pripremanje natjecanja na razini škole.

Ovdje se još ubraja i mentorstvo pripravniku do stručnog ispita, mentorstvo učenicima koji sudjeluju u izvanškolskim istraživačkim projektima, priređivanje natjecanja i sudjelovanje u radu povjerenstava za natjecanja, susrete i smotre na
gradskoj, županijskoj ili državnoj razini, objavljivanje stručnog članka u stručnom časopisu ili listu, referat na državnom kongresu ili konferenciji, sudjelovanje u provođenju obrazovnog istraživanja, kao i mentorstvo studentima, zatim mentorstvo učenicima koji osvoje jedno od prva tri mjesta na državnom natjecanju te jedno od prva tri mjesta ili priznanje na međunarodnom natjecanju, sudjelovanje u izradi nastavnog programa po natječaju za potrebe razvoja hrvatske škole, recenzija udžbenika ili stručne knjige, prijevod i/ili autorstvo udžbenika, knjige za uporabu u nastavi ili multimedijskog obrazovnog programa, objavljivanje istraživačkog rada iz struke koji pridonosi unapređivanju odgojno -obrazovnog procesa i sudjelovanje u svojstvu znanstvenog istraživača u znanstveno – istraživačkom projektu koji pridonosi razvoja hrvatskoga školstva.

Naravno, u obzir se uzima i stručno usavršavanje učitelja odnosno nastavnika, što može uključivati sudjelovanje u stručnom usavršavanju kojeg ustrojava Ministarstvo prosvjete i športa ili stručne ustanove i udruge te stručno usavršavanje praćenjem suvremene stručne literature i časopisa što se utvrđuje popisom bibliografskih jedinica.

Uz sve navedeno, uvjet za napredovanje je i najmanje 6 godina radnog iskustva u odgojno – obrazovnoj struci, odnosno ustanovi, i to u nastavi ili u stručno – pedagoškom radu. Konačnu odluku o napredovanju donosi Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...