Ivo Švorinić kandidat za Plavu vrpcu

Netom nakon održanog sastanka Odbora Plave vrpce Vjesnika, odlučeno je da će se za nagradu za hrabre poduhvate na moru Plave Vrpce Vjesnika 2015, koja će se ove godine održati 6. prosinca u Kazalištu Marin Držić u Dubrovniku, kandidirati 4 nominirana u pojedinačnoj i momčadskoj kategoriji, piše Pomorac.net.

Prijave za predlaganje kandidata za ovogodišnju nagradu za hrabre poduhvate na moru “Plava vrpca Vjesnika” otvorene su do 11. studenog, no već je sada poznato da je jedan od nominiranih Ivo Švorinić, lučki kapetan iz Sali na Dugom otoku iza kojeg je 25 godina radnog staža.

Od početka radnog vijeka Švorinić je sudjelovao u nizu akcij spašavanja, oko 450 puta hitno je prevozio s otoka na kopno, uglavnom bolesnika i ozlijeđenih,  a samo u posljednjih nekoliko mjeseci tridesetak puta uspješno je odradio medicinski prijevoz otočana i njihovih gostiju.

 

Tako je, podsjetimo, 29. travnja ove godine iz Sali u Zadar hitno prevezao zadarsku redateljicu Maju Šimić, koju su na otoku, nakon uspješno izvedene kazališne predstave, uhvatili trudovi, a ubrzo nakon dolaska u zadarsku bolnicu rodila je sinčića.

Kad je 13. kolovoza 2007. godine dva kabela (jedan kabel je 185,2 metra, deseti dio nautičke milje) sjeverozapadno od otočića Krava na Dugom otoku gorio jedrenjak za višednevna krstarenja “Mornar” , na kojemu je bilo 25 gostiju i 5 članova posade, akcijom spašavanja turista i posade, gašenjem , a potom i nasukanja “Mornara”, da ne dođe do onečišćenja, koordinirao je Švorinić, uz puno povjerenje svojih nadređenih.

Putnike sa “Mornara” prihvatili su brodovi “Kažimir” i “Antonela”, a u gašenju požara koji se proširio iz strojarnice sudjelovali su članovi DVD-a Sali, djelatnici Parka prirode Telašćica , te na kraju i zadarska vatrogasna postrojba. Da se spriječi onečišćenje mora i obale, “Mornar” je nasukan u jednoj uvali, a iz njegovih tankova crpkama je izvađeno gorivo.

Spasilačkom brodicom teglio kanader

Jedan od hrabrih pothvata u kojima je Švorinić sudjelovao svakako je bilo tegljenje kanadera brodicom. Bilo je to davne 1996. godine, u vrijeme kada je Hrvatska imala sam dva kanadera.

Kanader koji je gasio požar u Parku prirode Telašćica sletio je na more milju južnije od mjesta Sali na Dugom otoku kako bi usisao morsku vodu za gašenje. Zbog kvara na jednom od dva motora taj moćni “vodeni bombarder”, dugačak 20 m i širok 30m, više nije mogao uzletjeti, te se bespomoćno vrtio u krug. Da nevolja bude veća puhala je i jaka bura, koja ga je počela nositi. Do zrakoplova je odmah spasilačkom brodicom (9,50m) doplovio lučki kapetan iz Sali Ivo Švorinić koji je kanader uzeo u tegalj, u vjetar, prema milju udaljenoj luci Sali. Pritom su mu asistirale još tri brodice, jedna je konopom držala rep zrakoplova, a druge dvije svaka po krilo. Švorinić je naredio da se od brodova “očisti” saljska luka, kako bi se napravilo mjesta za privez tog nenadanog gosta. Kanader je u luci privezan kao brod sigurnosti radi u četverovez, a zapriječeno je i uplovljenje i isplovljenje brodovima i brodicama u i iz luke, da se slučajno neko plovilo ne bi zabilo u nesvakidašnjeg gosta na vezu. Drugo jutro helikopterom je na Sali sletio mehaničar koji je otklonio kvar na motoru kanadera te je „vodeni bombarder” odletio iz Sali, piše Pomorac. net.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...