Četiri zadarska kuhara na najvećem kulinarskom natjecanju na svijetu u Luksemburgu

Svjetski kulinarski kup najveće je kulinarsko natjecanje na svijetu koje se održava u sklopu EXPOGAST sajma u Luksemburgu već preko 40 godina. Ove godine od 24. do 28. studenog, Luksemburg će ponovo biti mjesto susreta za preko 3000 kuhara i slastičara iz svih krajeva svijeta. Sajam kao i kulinarska natjecanja posjeti preko 50000 posjetitelja, a natjecatelji imaju priliku prepustiti se mašti i kreaciji koju možda ne mogu izraziti kroz svoj svakodnevni posao. Svoje predstavnike imat će i Zadar. Među šestoricom članova nacionalnog tima su, naime, i dvojica zadarskih kuhara – Tomislav Karamarko (Falkensteiner Hotel & Spa Iadera) i Josip Vrsaljko (Zadar Travel, Terra Travel). Kao individualni natjecatelji nastupit će Klaudio Mrkić (Falkensteiner Hotel Adriana Borik) i Marko Martinac (Restaurant 4 Kantuna).

Svjetski kulinarski kup jedna je od najboljih platformi za predstavljanje kuhara i slastičara te njihovih vještina i znanja, a kroz te dane imaju priliku upoznati se sa posljednjim novitetima u gastro industriji i najnovijim kuharskim i slastičarskim tehnikama.

Jedan od osnovnih ciljeva Hrvatskog kuharskog saveza je promocija kuharske i slastičarske struke te hrvatskog kulinarstva kako u zemlji tako i na međunarodnoj sceni. I upravo u tom ozračju realiziraju se gotovo svi projekti HKS-a, pa tako i predstojeći projekt – odlazak na Svjetski kulinarski kup u Luksemburg.

Hrvatsku će u Luksemburgu predstavljati Nacionalna kulinarska reprezentacija koju će činiti šest članova Nacionalnog tima, pet članova Regionalnog tima Varaždinske županije, deset kuhara i jedna slastičarka u individualnim kategorijama te četiri člana Catering tima s pratećem osobljem. Izbornik hrvatske kulinarske reprezentacije, Marinko Jurešić, i predsjednik Saveza Damir Crleni odabrali su članove reprezentacije na temelju njihovih ostvarenih rezultata na domaćim natjecanjima HKS-a te međunarodnim natjecanjima pod okriljem Worldchefs-a (Svjetskog udruženja kuharskih saveza). Reprezentacija će se okupiti u utorak, 20. studenog u hotelu Trakošćan iz kojeg će krenuti prema Luksemburgu.

U želji da se hrvatsko kulinarstvo predstavi u najboljem mogućem svijetlu, pripreme za natjecanje započete su početkom ove godine. Jela koje su hrvatski predstavnici osmislili testirani su u nekoliko navrata te su spremni za predstavljanje najuglednijim svjetskim kuharima koji će biti u žiriju. Ponosni smo na činjenicu da je Hrvatska jedna od 30 država koje će se natjecati u najprestižnijoj kategoriji „Nacionalni tim“ što smo zaslužili kontinuiranim nastupima i dosadašnjim uspješnim rezultatima, dok je veliki broj zemalja otpao zbog nedostatka mjesta. Hrvatski nacionalni tim u posljednjih je tjedan dana testirao svoj menu u sklopu ručka u hotelu The Westin Zagreb te večere u Falkensteiner Hotel & Spa Iadera u Zadru te pritom dobio i korisne povratne informacije koje su iskoristili kako bi menu još malo oplemenili. Nacionalni tim u jednoj kategoriji mora u šest sati pripremiti menu od tri slijeda za 110 osoba. Da Hrvatska ima priliku za zlato dokazuje i činjenica da je menu rasprodan u samo nekoliko sati nakon objave na stranicama sajma. Druga kategorija u kojoj će nastupiti je hladni stol gdje će morati izložiti četiri različita finger food-a za šest osoba, jednu svečanu buffet platu za osam osoba, tri različita topla predjela, jedan vegetarijanski meni od tri slijeda, svečani meni u pet slijeda, slastičarsku skulpturu, četiri različita deserta te jednu slatku platu.

Sličan zadatak izlaganja ima i Regionalni tim, dok individualni natjecatelji moraju pripremati svečani menu u pet slijedova te finger food. Iznimke kod individualnih natjecatelja su carving majstori koji će se predstavljati sa skulpturama od voća i povrća te u kategoriji carving uživo. Catering tim će svoja znanja i vještine iskoristiti za pripremu juhe, dva mesna jela, vegetarijansko jelo, dva priloga, dva vegetarijanska priloga, salatni buffet i desert kojima će nakon ocjenjivanja nahraniti natjecatelje.

Cilj Svjetskog kulinarskog kupa je prvenstveno promocija kulinarstva i kuharske i slastičarske struke. Njime se želi skrenuti pažnja na kulinarsku profesiju i važnost nacionalnih kuharskih saveza. Održavanjem takvim natjecanja potiče se konkurentnost kuhara i slastičara te razvoj svjetskog kulinarstva. Idealno je mjesto za edukaciju kuhara i slastičara, prezentaciju noviteta u svijetu kulinarstva, razmjenu ideja i iskustva koje naši reprezentativci šire ostatkom godine, a posebice na radionicama Hrvatske kulinarske akademije.

Feed me
Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...