Liburnija dobila 25 novih autobusa, najavljeno uvođenje elektronskog sustava naplate karata, linija koja bi povezala Višnjik, Malu Poštu i Poluotok…

Zadarska Liburnija predstavila je danas projekt nabave 25 autobusa, vrijedan  ukupno 44,9 milijuna kuna, od čega su 30,6 milijuna kuna bespovratna  EU sredstva, dok se 5,4 milijuna kuna podmiruje sredstvima iz Državnog proračuna Republike Hrvatske. Na javnom natječaju najpovoljniju ponudu dostavilo je poduzeće Autobus d.o.o. iz Zagreba koje će u roku od maksimalno 9 mjeseci Liburniji isporučiti nove autobuse prema normi EURO VI s niskom emisijom CO2 i prilagođenim osobama s invaliditetom.

Cilj projekta je osigurati odgovarajuću razinu udobnosti, sigurnosti i učestalosti prijevoza građanima, poboljšati ukupnu kvalitetu usluge javnog prijevoza građanima na području grada Zadra i prigradskih jedinica lokalne samouprave te osigurati njihovu održivost.

Specifični ciljevi projekta su: povećati udobnost i dostupnost usluge javnog prijevoza, smanjiti štetan utjecaj na okoliš i emisije CO2 (očekivano smanjenje od cca. 366 t CO2 ekv. godišnje), povećati sigurnosti u javnom prijevozu i smanjiti troškove održavanja vozila.

Zašto se ide u nabavu novih autobusa?

U voznom parku koji broji 86 autobusa koriste se, između ostaloga, 58 vozila starijih od 10 godina pogonjena EURO I, II ili EURO III motorima. Navedena su vozila prošla između 646.000 i 2.392.000 km. U vrijeme izrade studije izvodljivosti prosječna starost gradskih autobusa iznosila je 10,1 godinu, a prigradskih autobusa 16,0 godina, dok je 25 autobusa bilo visoke prosječne starosti od 20,8 godina. Uz to, autobusi predviđeni za zamjenu nisu bili prilagođeni potrebama putnika (osobe s invaliditetom, starije osobe, roditelji s dječjim kolicima i dr.). Svi novi gradski i prigradski autobusi su prilagođeni osobama s invaliditetom i imat će pozitivan utjecaj na okoliš kroz smanjenje emisije CO2.

Čemu će projekt doprinijeti?

Osuvremenjavanje voznog parka doprinijet će osiguranju odgovarajuće razine udobnosti, sigurnosti i učestalosti prijevoza građana koji bi time bili potaknuti da manje koriste osobna vozila. Veća pouzdanost novih vozila i manji broj kvarova doprinijet će uštedi u vremenu putovanja putnika zbog izbjegnutih kašnjenja.

Daljnja vizija razvoja poduzeća Liburnija?

Osim daljnje obnove voznog parka (korištenjem EU fondova) Liburnija planira uvođenje elektronskog sustava naplate prodaje karata. U narednim godinama planira se uvesti sustav upravljanja prometom i opremiti važnija autobusna stajališta modernim sustavom obavješćivanja putnika o dolascima vozila i problemima u odvijanju prometa.

Provođenje projekta poboljšanja učestalosti polazaka pojedinih linija (linije Diklo, Žmirići, Puntamika), moguće uvođenje linije koja bi uključivala sportski centar Višnjik te linije koja bi kružno povezivala Malu poštu, Poluotok i Kolodvor.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...