niže dobre rezultate

Zadranin Davor Sertić i ove je godine osvojio Twins Fun kup: “Ljubav se rodila dok sam s ocem gledao Formulu 1, a moja cura se i danas brine da ću se ozlijediti”

Ilustrativna fotografija
Tamni način

U emisiji Antena Sport novinarke Željke Čačko gostovao je zadarski automobilist Davor Sertić koji je sa svojim Twingom drugu godinu uzastopno pobjednik Twins Fun kup natjecanja.

Drugu godinu za redom osvojio si Twins Fun kup, o kakvom se natjecanju radi?

– Radi se o natjecanju koje se održava sa potpuno istim automobilima, Renault Twingo modelu na kojem su obavljene određene preinake, na šasiji, podvozju i unutrašnjosti, na nekim sigurnosnim stvarima, auto ima kavez, ima protupožarni aparat i sve te neke stvari koje su nužne da bi se u sigurnim uvjetima vozili i utrkivali.

I sam voziš Twingo. Kako je odabir pao baš na taj automobil?

– Posljednje dvije godine vozim taj Twingo, taj auto je kupljen kao običan i onda je prerađen kao trkaće vozilo, tako je i registriran, za nekih 3500 eura se cijeli auto pripremio što je jako niska cijena računajući koliko je inače skup taj sport.

Motosport ne znači samo sjesti u auto i što brže juriti prema cilju, naprotiv ovo je poprilično skup hobi i samom tebi se nekad čini nedostižnim.

– Ovaj kup je osmišljen iz tih razloga, svi oni koji su nekad htjeli se baviti motosportom da se priključe, mohu uzeti Twinga jer je on jeftin auto s mnogo rezervnih dijelova, i meni je to uvijek zvučala kao nerealna mogućnost, no onda sam se jednog dana bacio u sve to. Za sve one koji o tome razmišljaju, trebaju to probati barem jednom.

Kažeš svatko treba probati, pa zašto? Što je tebi samom privlačno u ovoj vrsti sporta?

– Nije stvar samo u utrkivanju nego u ekipama, mi nismo rivali, svi se skupa družimo i pomažemo jedni drugima, savjetujemo se oko podešavanja automobila i sitnica, primarno je to druženje, iza toga dolazi gušt dok se borimo jedni protiv drugih, adrenalin i uspjeh naravno, kad se izvuče neka pobjeda, to je posebna sreća.

Zadnji kup o kojem smo pričali, kojim si zaslugama osvojio naslov i kako je izgledalo samo natjecanje?

– Cijelo prvenstvo se sastojalo od sedam utrka, sezona je startala u petom mjesecu, vozili smo disciplinu brdo na Sljemenu, tu sam ostvario prvu pobjedu i do kraja sezone sam nanizao šest pobjeda u sedam utrka, prvenstvo se sastoji od više disciplina, nakon Sljemena je išla disciplina slalom u zagrebačkoj Dubravi, nakon toga kružne utrke u Banja Luci i na Grobniku. Dobije se najkompletniji vozač, koji je dobar u svim disciplinama.

Imaš 28 godina i zavidne rezultate. Kada se rodila ljubav prema automobilima i brzini?

– Prvo je krenulo kad sam bio mali, tata je gledao Formulu 1, ja sam sjedio s njim i gledao to nedjeljom, kad bi vidio vozače kako dodaju gas i uzimaju putanje, htio sam to replicirati, imao sam tada jedan Play station i tata mi je kupio volan. Preko volana i papučice sam mogao simulirati Formulu 1, učio sam ponašanje auta, prednji i zadnji pogon kako se ponašam potrošnja guma itd..Dugi niz godina sam to na taj način učio, to je bila igra i učenje, kad sam se odlučio baciti u ove vode, svo to znanje sam prenio na stazu. Očito je upalilo.

Tko je dobar vozač, koje vještine treba primarno posjedovati?

– Hrabrost, jer svatko može biti vozač ali ako želi biti top vozač treba biti hrabar i kočiti najkasnije moguće i držati gas što je najduže moguće a da pritom ne radi kompromis oko putanje, tako da tu možda sam u prednosti, nemam straha, ali su mi rekli da će se to pojaviti prvi put kad napravim neku avanturu na stazi.

Nije ovaj sport barem naizgled posve bezazlen, jesi li kada imao kakvu ozbiljnu nezgodu?

– Nisam, meni se isto cura brine, danas je to na takvoj razini da je sigurnost prioriet, jako se teško može išta desiti u autu, vozim 150-200 na sat, ali staze su sigurne, nema se gdje izletjeli osim u gume, i ako dođe do prevrtanja imamo pojaseve koji su apsolutno sigurni, imamo kavez koji se jako teško može iskriviti i puknuti i sama sjedala su čvrsta.

Sjećam se kada sam gledala film o Niki Laudi, ono što je posebno istaknuto je da je privatno bio poprilično “dosadan vozač”, strogo se držao svih prometnih propisa, kakav si ti na ulici?

– Apsolutno sam u stilu Laude, prošao sam mladost ali nisam imao potrebu divljati na cestama, pogotovo sada, kada želim voziti brzo vozim na stazi, idem doma vozim normalno, rekli bi moji prijatelji da vozim najsporije.

Kao i u svakom sportu vježbanje je ključno. Gdje netko iz Zadra i zadarskog kraja tko želi voziti i voli brzinu može pronaći adekvatne staze za vježbu?

– Jedino legalno prije utrka na stazi možemo vježbati pa se to vrijeme iskoristi, drugo vježbanje preko Play stationa i preko volana, ta je tehnologija danas dosta daleko dogurala da se danas sve to može preko toga naučiti, dosta se može pripremiti da se niti ne sjedne u auto i vozi.

Član si jednog zagrebačkog kluba danas.

– Trenutno sam čkan kluba Delta sport Zagreb, kad sam ulazio u ovo nisam znao u koji se klub učlaniti, obratio sam se njima, oni su me objeručke prihvatili iako sam bio jedan, ajmo reći stranac, onisu ponosni na mene i ja na njih jer su sjajan klub i ekipa i podržavaju me.

Ideš stepenicu više, mijenjaš automobil, što planiraš uzeti?

– Sljedeće se zone planiram promijeniti auto, jučer sam Twinga stavio na prodaju pošto je kraj sezone, cilj je dogodine biti prvak Hrvatske i ja se nadam da ću uspjeti, bitno je da se proba, da imam cilj.

Zadnji uspjeh o kojem smo pričali nije tvoje jedino postignuće. Kakvi su rezultati iza tebe?

– Neki dan Twins Fun kup, pored toga sam državni viceprvak ove godine i prvak sam regije sjever pošto sam prijavljen u zagrebački klub. Tu se radi o disciplini krug koja je meni najdraža, a prošle godine sam imao potpuno identične rezultate, isto sam osvojio Twins kup, bio sam državni viceprvak u krugu do 1400 kubika i prvak regije sjever. Dogodine se nadam otići stepenicu više i uhvatiti naslov prvaka Hrvatske.

&nbsp

Ostavi komentar koristeći Facebook



Listen on Online Radio Box!

Svira(lo) na Anteni Zadar 97,2

Listen on Online Radio Box!

10 najemitiranijih na Anteni Zadar