kako je došlo do krivih interpretacija i zašto riva dobija sporni status?

Riva kao luka za javni promet? Bilaver: “Sigurno se niti jedan trajekt neće vezati za zadarsku rivu!”

Ilustrativna fotografija
Tamni način

Stihovi Balade o zadarskoj rivi “niz stare skaline đir priko Foše, na rivu di liči arija friška” budi u nama asocijaciju na mir, spokoj i pogled iz snova.

Koliko bi nam u budućnosti, da su se obistinile krivo interpretirane najave iz resora mora, prometa i infrastrukture, čisti zrak i kamen okupan suncem uistinu liječio dušu, na sreću, nećemo doznati.

Kada je prošloga tjedna izašla informacija o rekonstrukciji Obale Petra Krešimira IV. građane je neugodno iznenadila naznaka da će citiramo “umjesto pomorskog dobra opće upotrebe u nadležnosti Grada Zadra, obala postati luka otvorena za javni promet u nadležnosti Lučke uprave Zadar”.

S obzirom na povećani promet na području zadarske putničke luke na Poluotoku, naročito tijekom ljetnih mjeseci, kazali su, pokazalo se da je potrebno povećati kapacitete te proširiti lučko područje namijenjeno obalnom linijskom pomorskom prometu.

Iz istoga se dalo iščitati kako će trajekti i katamarani bučno pristajati uz obalu rive, kako će nam željezni brodovi zauvijek ukrasti pogled prema otocima.

Josip Bilaver, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture umiruje javnost. Nakon što je pročitao brojne negativne komentare ispod članaka o 75 milijuna kuna vrijednoj obnovi rive, osjetio se dužnim poručiti Zadranima kako nemaju razloga za brigu.

Upitali smo ga, zašto se onda u sklopu projekta riva spominje kao luka otvorena za javni promet?

Kada je Vlada donijela odluku da se projekt prijavi na natječaj EU, preduvjet da bi se bilo koja luka prijavila i dobila novce bio je taj da ona bude luka otvorena za javni promet. No, napominjem – sigurno se niti jedan trajekt neće vezati za zadarsku rivu! To našem gradu nije niti potrebno, imamo Gaženicu napravljenu u tu svrhu, kazuje Bilaver uz objašnjenje da se ostavlja mogućnost pristajanja plovila u nekim izvanrednim situacijama.

Ostavlja se dakle mogućnost da neki katamaran smije doći u specifičnim okolnostima, ali osobno umirujem sve one koji su pomislili da će na rivi imati doticaj s katamaranima i trajektima. Riva ostaje na dispoziciji našim sugrađanima. Za šetnju, manifestacije i uživanje u najlipšoj rivi na svitu! Izgled se neće bitno mijenjati, zadržava se onaj postojeći, osim što ćemo pojačati konstrukciju i produžiti gat za 14 metara, kako bi ga zaštitili od udara vjetra i valova te ga vratili u stanje od prije stotinjak godina, zaključuje Bilaver.

Ostavi komentar koristeći Facebook