Hrvatska dostigla 93 posto rekordne 2019., na moru je 870 tisuća turista, Fain: “Nadamo se da ćemo odraditi jedan dobar deveti mjesec”
Zadnji je vikend špice sezone – ljeta u kojem smo gotovo pa dostigli rekordnu 2019.-tu godinu. Prema najnovijim podacima sustava e-visitor u Hrvatskoj je trenutačno 870 tisuća turista, 770 tisuća stranih.
U isto vrijeme prošle godine Hrvatska je imala 485 tisuća turista, gotovo upola manje nego ove sezone koja je stigla nadomak dosad najuspješnije 2019., kad se zadnjeg vikenda u kolovozu u zemlji odmaralo oko 910 tisuća turista.
Ovog kolovoza smo lanjski premašili za 50 posto, a brojem noćenja dosegli smo 93 posto rezultata 2019. Kad se usporede godine, ove smo na 75 posto pretpandemijske turističke sezone.
No, ova sezona još nije gotova, o čemu najbolje svjedoče gužve u mjestima na obali.
Kiša je zadnja dva dana uzrok velikim gužvama u Zadru, ali i vrijeme kada trgovci i ugostitelji najviše zarade.
“Ovo ljeto je bilo dosta neobično, ustvari neočekivano. Broj gostiju je sve veći i jedna situacija, poslije Gospe obično je taj kontinuitet padao, a sada to ne pada i čini mi se da sve više gostiju dolazi”, kaže ugostitelj iz Zadra Neven Kožul za RTL.
Do posljednjeg trenutka neizvjesna sezona, koju je obilježio last minute booking, u dva mjeseca se iz ružnog pačeta pretvorila u labuda.
“Teško je bilo što predviđati, jer vidjeli smo da sve što smo do sada predviđali, da smo pogriješili. Nadamo se da ćemo odraditi jedan dobar deveti mjesec, da će ljudi dolaziti i da ćemo na kraju svi skupa biti zadovoljni”, govori predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tome Fain.
Split i bez Ultre bilježi dobre brojke i zaradu ugostitelja i iznajmljivača. Od početka godine do sada u gradu pod Marjanom ostvareno je milijun i 200 tisuća noćenja što je 54 posto više od cijele prošle godine i tek 15 posto manje od 2019.
“Ali, moramo biti odgovorni jer iznimno je bitna i vrijednost za novac naših gostiju. Znači, potrebno je da dobiju ono malo više za novac koji potroše u destinaciji jer dogodine kad se vrate stara tržišta u okruženju, na Mediteranu, i kada svi budu velika konkurencija, treba zadržati ovoga gosta i treba ga ponovno vratiti”, kaže direktorica TZ Grada Splita Alijana Vukušić.
Ljeto u kojem se od svih mapa najprije gledalo epidemiološke i odlazilo u regije nisu u crvenom, Hrvatska je dobro iskoristila. Ostati ispod crvenog imperativ je i za postsezonu.