U Turnju uskoro kamera, ali ne na predloženom mjestu; “Poginuli su brojni Turanjci, članovi naših obitelji, ali nitko ništa ne radi jer ovdje nekome odgovara pretjecanje na ravnom dijelu”

Najopasnija dionica jadranske magistrale u Turnju do lipnja će dobiti kameru za nadzor prometa ali ne na lokaciji koju je predložila općina u kojoj se mjesto Turanj nalazi, nego na lokaciji koju je, kako navode iz zadarske policije, predvidjela policija, ali još prije par godina!?

Naime, iz općine Sveti Filip i Jakov su, kako je Večernji list obaviješten, podnijeli još 09. lipnja 2021. godine zahtjev za postavljanje kamere za nadzor brzine u mjestu Turanj. Sve se dogodilo odmah nakon prometne nesreće na tom području i smrtnog stradavanja motociklista uslijed čega se dogodio i spontani prosvjed mještana odmah nakon nesreće.

– Pisali smo policiji, općini, rekli i da ćemo sami isfinancirati kamere, ali nitko ništa ne radi jer ovdje nekom odgovara pretjecanje na ravnom dijelu. Poginuli su brojni Turanjci, članovi naših obitelji… Ovo je bio samo dio izjava Turanjaca nakon još jedne nesreće uslijed brzine i pretjecanja kod turanjskog groblja odnosno prvog ulaza u mjesto. Nakon niza upita općini Večernji je dobio nedavno odgovor u kojem saznaje da je zahtjev podnesen i to još prije više od pola godine.

– Zahtjev je upućen PP Biograd na Moru. U zahtjevu Općina Sveti Filip i Jakov navodi da se radi o ravnom dijelu brze ceste gdje se vozači ne pridržavaju prometnih propisa, razvijaju veliku brzinu, zbog čega je zabilježen veći broj prometnih nesreća. Općina Sveti Filip i Jakov podnijela je zahtjev za postavljanje kamere za nadzor brzine kako bi vozače prinudili na smanjenje brzine i samim tim smanjili rizik od prometnih nesreća, te povećali sigurnost sudionika u prometu. U prilogu zahtjeva dostavljen je preslik katastarskog plana s obilježenom dionicom na kojoj se traži postavljanje kamere za nadzor brzine. Radi se o dijelu ceste koja ulazi u Turanj iz pravca Zadra, dionica od mjesnog groblja do ceste koja se odvaja od magistrale u samo mjesto – istaknuli su iz Općine.

I onda obrat, policija navodi u svom odgovoru kako će kamera uistinu uskoro biti postavljena, ali ne na tom mjestu gdje se dogodila posljednja prometna nesreća sa smrtnom posljedicom nego na drugom mjestu koje je predloženo prije nekoliko godina.

”Nabava fiksnih kamera za mjerenje brzine financira se sredstvima iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske i iskazane su velike potrebe za njihovim postavljanjem na javnim cestama na području cijele Republike Hrvatske. Na području odgovornosti Policijske uprave zadarske je do današnjeg dana postavljeno 14 fiksnih kamera za nadzor brzine kretanja vozila (na DC08), a koje postavljanje je financirano iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa.  Nadležna policijska uprava predlaže na kojim lokacijama će se postaviti kamere za nadzor brzine, sukladno sigurnosnim parametrima i tehničkim uvjetima na terenu.

Napominjemo kako je tijeku realizacija projekta postavljanja još dvije kamere, koje će se postaviti po prethodno određenim pogodnim lokacijama i to u mjestima Turanj i Rtina, a koji postupak nabave je započet u 2021. godini.

U mjestu Turanj predviđeno je postavljanje kamere na za to već unaprijed određenoj lokaciji, i to DC08 Lokacija br.16 – mjesto Turanj,  stacionaža 21+850 km/stup, smjer Zadar – Split”, naveli su iz zadarske policije dodajući kako jedinice lokalne uprave na čijim područjima se postavljaju predmetne kamere sudjeluju u realizaciji tih projekata na način da financiraju troškove angažiranja specijalnih vozila radi montaže, utroška električne energije, troškova koji se pojavljuju radi skidanja i ponovnih montiranja radi godišnjih umjeravanja.

Iz policije su istakli da su prošle godine na dionici u Turnju temeljem odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama, zbog počinjenja prometnih prekršaja sankcionirali  186 vozača.  Podsjetili su i na dosadašnje postavljene kamere na biogradskom području:

BIOGRAD n/m (D8, 0+450m) PAKOŠTANE (D8, 5km+950m)

SVETI PETAR (D8, 15km+850m)

DRAGE, križanje D8 – bana J. Jelačića (10km+600m).

O predloženoj lokaciji od strane općine Sveti Filip Jakov od turanjskog groblja do ulaza u mjesto policija do novog upita nije odgovorila, a nakon upita koji je razlog što kamera ni nakon pola godine od zahtjeva nije postavljena i kako komentiraju činjenicu da tamo nisu predvidjeli kameru iako je svima poznato da se baš tu razvijaju najveće brzine zbog ravne jadranske magistrale iz policije su odgovorili:

”Kako je navedeno u našem prijašnjem odgovoru, u sklopu Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa i projekta ugradnje stacionarnih/fiksnih kamera za nadzor brzine na za to posebno postavljene betonske stupove, na državnoj cesti D8 kamere su postavljene temeljem višegodišnjeg praćenja i analiziranja stanja sigurnosti na pojedinim dionicima ili točkama.

Na samoj dionici D-8, u skladu s tehničkim uvjetima  na postajnom području PP Biograd postavljene su 4 nadzorne kamere i to: u mjestu Sveti Petar na Moru, Biograd na Moru, Pakoštane i Drage. Sama svrha ugradnje stacionarnih/fiksnih kamera za nadzor brzine je smirivanje brzine prometnog toka i prevencija počinjenja drugih prometnih prekršaja i nastanka štetnih događaja na obuhvaćenim cestovnim pravcima.

Postavljanje kamere za nadzor brzine u mjestu Turanj  je u završnoj realizaciji te se njezino postavljanje očekuje do kraja lipnja ove godine. S obzirom na zahtjev Općine Sveti Filip i Jakov u svezi postavljanja još jedne kamere za nadzor brzine na još jednoj lokaciji u Turnju, a koja nije u sklopu Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa i projekta, nadležne ustrojstvene jedinice ove policijske uprave su u stalnoj koordinaciji s nadležnim tijelom lokalne samouprave kako bi se s ciljem povećanja sigurnosti mještana, u što kraćem roku realizirao i projekt kojim bi se postavila dodatna kamera u mjestu Turanj. Za postavljanje kamere potrebno je osigurati infrastrukturu”, prebacili su iz policije odgovornost na općinu.

Večernji list poslao je nakon toga i upit općini. Do rješenja nažalost svjedočit ćemo svakodnevno pogibelji za mnoge pješake, bicikliste i ostale koji na toj dionici nerijetko doslovno moraju spašavati život bježeći ispred automobila koji voze i znatno preko stotinu kilometara na sat u naseljenom mjestu.

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...