Projektom BOOST5 promovira se kulturna i prirodna baština zadarskog područja do sad nepoznata široj javnosti
Promocija kulturne i prirodne baštine zadarskog zaleđa koja dosad i nije toliko bila poznata široj javnosti glavni je cilj projekta BOOST5 u sklopu kojeg je ovih dana organizirano studijsko putovanje za novinare, studente, udruge i djelatnike s područja turizma.
Projekt BOOST5 započeo je 1. lipnja 2022. godine i traje do 30. lipnja 2023. godine, odnosno trinaest mjeseci. Agencija za razvoj Zadarske županije Zadra Nova ima ulogu partnera u projektu, a u njemu sudjeluje još sedam partnera iz Italije i Hrvatske. Projekt se sufinancira iz Programa prekogranične suradnje Italija Hrvatska 2014. do 2020. godine u iznosu od 85 posto bespovratnih sredstava. Ukupna vrijednost projekta iznosi 597.325 eura.
– Cilj projekta je kapitalizacija rezultata pet projekata prekogranične suradnje Interreg Italija Hrvatska i to Made-in-Land, Atlas, Revival, Tempus i Underwater news s ciljem identifikacije prepreka za održiv razvoj turizma u prekograničnom području, kao stvaranje baza za nove projekte u financijskoj perspektivi od 2020. do 2027. godine. Projekt je usmjeren na valorizaciju i očuvanje bogate raznolike kulturne prirodne baštine u svrhu očuvanja gospodarskog razvoja. Na temelju dobivenih rezultata projekta Made-in-land, koji uključuje i razvijen IT alat “Potraga za petim elementom”, dobivaju se mogućnosti za razvoj novih turističkih paketa te kao primjeri dobre prakse služe kao alat u provedbi projekta, posebno u kreiranju novih ideja za sljedeće programsko razdoblje koje se odnosi na održivi turizam i promociju kulturne i prirodne baštine.
Studijski posjeti sastavni su dio projektnih aktivnosti čiji je cilj promocija kulturne i prirodne baštine zadarskog područja koja možda nije toliko poznata široj javnosti te promocija održivog turizma, kao i razvoj i turizma ruralnog područja. Sudionici ovog posjeta su djelatnici s područja turizma, predstavnici regionalnih razvojnih agencija, udruge koje djeluju na području Ravnih kotara te predstavnici Sveučilišta u Zadru. Posjet obuhvaća obilazak Zavičajnog muzeja Benkovac, Asserije, utvrde Kličevica, Vranskog jezera i hotela Maškovića han, pojasnila je to voditeljica ovog projekta ispred Agencije za razvoj Zadarske županije Zadra Nova, Larisa Maruna.
Partner na projektu je i Sveučilište u Zadru.
– U suradnji s Zadra Novom radim na izradi kataloga kojim će se u sklopu projekta BOOST5 popisati i prirodna i kulturna baština koja se nalazi na prostoru na kojem djeluju partneri uključeni u ovaj projekt. Dio partnera je iz Italije i nalaze se na području provincije Ferara, regije Marche i regije Friuli Venezia Giulia, dok Hrvatsku predstavlja prostor Rijeke, grada Rijeke, okolice i Zadarska županija. Cilj kataloga i, u biti, cilj cijelog ovog projekta, je na neki način kapitalizacija već učinjenog i analiza pet projekata koji su provedeni i koji su već implementirani u regijama koje su zastupljene. Primjerice u Zadarskoj županiji to su projekti Revival i projekt Made-in-Land i rezultati i ono što je učinjeno. Naš cilj je sada nekako vidjeti koliko je to dobro, koji su eventualni nedostaci i što učiniti u budućnosti. Nakon izrade kataloga u kojem je popisano preko 150 prirodnih i kulturnih točaka na ovom prostoru koji sam prethodno spomenula, cilj je unutar četiri transnacionalna laboratorija izraditi četiri nove projektne ideje. Unutar laboratorija djelovat će i stručnjaci iz Italije i iz Hrvatske. U svakom će biti tim sastavljen, znači, od pojedinaca iz jedne i druge države i na taj način ćemo pokušati doći do novih ideja koje će se onda moći dalje aplicirati u programskom razdoblju unutar 2021. do 2027. godine, kazala je Ana Pejdo s Odjela za geografiju Sveučilišta u Zadru.
Projekt BOOST5 još je jedan u nizu uspješnih projekata Agencije Zadra Nova.
– Rekla bih da je ovo kapitalizacija našeg prethodnog projekta Made-in-Land. Pokazao se vrlo kvalitetan, uspješan. Vrlo nam je važno kapitalizirati i pomoći našem zaleđu u njenom gospodarskom razvoju, a to svjedoči o tome koliko se ljudi ustvari uključilo u ovaj naš projekt. Vrlo je važno pomoći svima onima koji žele konačno sudjelovati u turizmu Zadarske županije na ovaj jedan način koji osuvremenjava njihovu ponudu i povezuje i naše zaleđe s morem. Dakle, da turisti s mora, gdje ih znate i sami, ima vrlo mnogo, konačno počnu upoznavati naše zaleđe. Vrlo je važno razviti ovu gastro ponudu, ali jednako tako je vrlo važno prezentirati našu kvalitetnu enološku ponudu, ustvrdila je ravnateljica Agencije, Marina Dujmović Vuković.
Kako smo i rekli, u studijskom su putovanju sudjelovali i studenti Sveučilišta u Zadru. Jedan od njih je i Sandro Lovrinović, student povijesti i geografije pete godine Sveučilišta u Zadru.
– Ovo studijsko putovanje veoma je dobro zato što se konačno stavlja naglasak na valorizaciju, turističku valorizaciju prostora zaleđa Zadra, odnosno Zadarske županije. Dakle, smatram da je ovo jako potrebno, pogotovo da se poveže županija cijela, odnosno zaleđe s primorskim turizmom. Dakle, ono što već nekoliko, možemo reći, i desetljeća postoji u Istri da konačno dođe i u naše krajeve te da na taj način možemo ponuditi puno više u turističkom smislu, ne samo kao županija, već kao naša država, podijelio je s nama svoja razmišljanja.
Osobno je dosta dobro upoznat sa zadarskim zaleđem te stoga smatra da ga marketinški treba što više promovirati tako da i ostali upoznaju bogatstva našega zaleđa, a ne samo da sve ostane na kupališnom turizmu.
Kako je izgledao obilazak, pogledajte u našoj galeriji.