Hoće li EU moći uvesti zabranu prodaje benzinaca i dizelaša?

Nakon Italije i Njemačka se protivi planu uvođenja zabrane te traži ustupke.

Italija i Njemačke su na korak od toga da blokiraju uvođenje zabrane prodaje novih automobil pogonjenih motorima s unutrašnjim izgaranjem od 2035. godine. Njemačka traži izuzetak, a to su vozila koja koriste klimatski neutralna sintetska goriva.

Podsjetimo, protiv ovog plana ranije su se izjasnile Mađarska i Poljska, što Europsku komisiju stavlja u nepovoljnu poziciju. Iako su članice EU već podržale plan, a odobrio ga je i Europski parlament, očito postoje velika neslaganja. A već idućeg tjedna Europsko vijeće je trebalo potpisati plan, no Njemačka, čija moćna automobilska industrija značajno pridonosi nacionalnom gospodarstvu, rekla je da ne može odobriti plan ako Europska komisija ne popusti za sintetička goriva.

– Potrebna su nam e-goriva jer nema alternative ako želimo upravljati našim voznim parkom na klimatski neutralan način, njemački ministar prometa Volker Wissing je izjavio za ARD i pojasnio:

– Moramo sve tehnološke opcije držati otvorene i također ih koristiti. Ne razumijem ovu borbu protiv automobila i zašto ljudi žele zabraniti neke tehnologije.

Glasanje je prvotno bilo dogovoreno za utorak, a sad je odgođeno za petak, prenosi Index. Zasad su dvije zemlje najavile kako neće glasati za zabranu, Italija i Njemačka. U EU tijelima se nadaju kako će Njemačku ipak nagovoriti da glasa za regulativu, posebno ako dobije čvrsta uvjerenja kako će klimatski neutralna sintetska goriva biti izuzeta.

Njemačka autoindustrija zapošljava 800.000 ljudi i čini oko 5 posto njemačke privrede. Ništa bolje nije ni u drugim zemljama. Primjerice, Stellantis je već podijelio 2000 otkaza u Italiji, a Fiat je unazad tri godine izgubio 7000 radnih mjesta. Ford je najavio smanjenje radne snage u Europi za 11 posto, a glavnina otkaza tiče se Njemačke i Velike Britanije.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...