Prostor za novine postoji, a ključ je u kvaliteti
U godini u kojoj na medijskom tržištu češća pojava gašenja nego pokretanje novina bilo koje vrste, projekt novog dnevnog lista 21. stoljeće iz perspektive svih onih koji rade u tom poslu jedna je ohrabrujuća vijest.
Može li 21. stoljeće u teškim gospodarskim vremenima opstati? Može li pronaći svoju publiku? I, u konačnici, ima li mjesta na malom tržištu kakvo je hrvatsko mjesta za još jedan dnevni list. Njegovi pokretači, Marjan Jurleka, čija tvrtka Miran dan stoji iza projekta, te Denis Kuljiš i glavna urednica Nada Mirković u to očito vjeruju.
Gordana Vilović, profesorica na Fakultetu političkih znanosti, drži da prostora na tržištu ima, ali i smatra da treba list mora znati koja je to publika kojoj se želi obratiti.
‘Prije svega treba čestitati svakome tko u ovakvim vremenima odluči ući u projekt dnevnih novina. Nakon prvog broja, teško je procijeniti koji su dometi i mogućnosti. Osobno mi se čini da je riječ o tabloidu engleskog tipa koji cilja na publiku koja već kupuje novine i ima novca. Stoga držim da konkurencija ne mora previše brinuti jer one ne donose ništa bitno i novo. Vjerujem da će se kroz nekoliko brojeva isprofilirati jer današnje izdanje, kao i sama naslovnica, nij mi bilo baš najjasnije’, kazala je Vilović.
Vladimir Lulić, glavni tajnik Hrvatskog novinarskog društva, kao i Vilović, drži ohrabrujućim za medijsku scenu da je pokrenut još jedan dnevni list.
‘Više od svega bih želio da za 82 godine promijene ime. To bi značilo da su uspjeli. Na osnovu prvog broja teško je donositi adekvatan sud. Je li to ono što ljudi žele, pokazat će vrijeme. Sama njihova današnja zagrebačka naslovnica najavljuje da će oni pozitivnije gledati na svijet oko sebe. Znači li to da će tražiti svijetle i pozitivne primjere i zatvarati oči pred ‘crnilom’ koje se događa? Mislim da prostor za dnevne novine postoji, ali one moraju biti kvalitetne’, ističe Lulić.
Podsjetio je kako je su u jednom trenutku oglasi sačinjavali sedamdeset posto novine iz čega su vlasnici zaključili da im novinari ne trebaju, već da su im dostatni studenti koji mogu prevoditi vijesti.
‘Danas se situacija, srećom, promijenila i dobar novinar je ponovno tražen jer oglasa je sve manje i novine može prodati samo kvalitetan sadržaj. Nadam se da će 21. stoljeće to imati’, zaključio je Lulić.